صدای امریکا: سناتور سابق جو لیبرمن، رئیس سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» و مارک والاس، مدیرعامل این سازمان در واکنش به اظهارات انتقادی محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران درباره فعالیت «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» دوشنبه شب بیانیه مشترکی منتشر کردند.


مارک والاس (راست) و سناتور سابق جو لیبرمن، هر دو از مدیران نهاد «اتحاد علیه ایران هسته‌ای

لیبرمن و والاس می گویند: «روشن است که کارزار فشار حداکثری موثر واقع شده است. تازه ترین اظهارات ظریف علیه اتحاد علیه ایران هسته ای از ناحیه رژیمی می آید که با بکارگیری دروغ و پروپاگاندا منطقه را بی‌ثبات، و معترضان داخلی را سرکوب می‌کند. اظهارات او تلاش روشنی برای غافل کردن مردم ایران از فساد و افراط رژیم است.»

پیشتر در روز دوشنبه، ظریف گفته بود که سازمان اتحاد علیه ایران هسته ای «در حوزه تقویت تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران فعال بوده» است.

لیبرمن و والاس همچنین می گویند «وقتی وزیر خارجه کشوری که اصلی ترین کشور حامی تروریسم در جهان است، دیگران را تروریست می خواند، باید آن را جدی گرفت چرا که ایران از ترور برای تهدید و اجبار و ترساندن» استفاده می کند. لیبرمن و والاس می گویند بکارگیری این روش علیه دیگران «تهدید» است.

لیبرمن و والاس می گویند «راستی‌ها و حقایق راهنمای وزیر خارجه ظریف و یا رژیم ایران نیست. اما راستی ها و حقایق راهنمای سازمان اتحاد علیه ایران هسته ای است و ما مرعوب تهدیدات ایران نمی شویم.»

در این بیانیه آمده است چنین تهدیداتی «الهام بخش ما برای افزایش تلاش‌مان در پاسخگو نگه داشتن تهران به خاطر اقداماتش، و متوقف کردن تجارت شرکت ها در سراسر جهان با رژیم ایران و عوامل تروریستی آن است.»

لیبرمن و والاس می گویند برای بیش از یک دهه سازمان آنها «بطور خستگی ناپذیر» برای متوقف کردن ایران به دستیابی به سلاح هسته‌ای، حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر کار کرده است و به «فشار برای اعمال فشار حداکثری تا زمانی که رفتار رژیم تغییر کند و یا رژیم تغییر کند» ادامه خواهد داد.