صدای امریکا: در یک هفته گذشته، موارد تایید شده کووید۱۹ در جهان از مرز یک میلیون گذشت. و با احتمال ابتلای میلیون‌ها نفر دیگر در ماه‌های آینده، دانشمندان مصمم به تولید واکسن این بیماری هستند.

دانشمندان هنوز خیلی چیزها را در مورد کووید۱۹ نمی دانند و مثلا هنوز برای آنها به طور کامل واضح نیست که این بیماری چطور به مردم سرایت می‌کند. بدون واکسن و درمان تایید شده، تنها راه‌های شناخته شده پیشگیری از آن رعایت بهداشت، شستن دست‌ها، و دوری از مردم است.

دکتر پیتر هوتز از کالج پزشکی بیلور، اولین بار در سال ۲۰۰۳ همزمان با همه‌گیری سارس و مرس روی واکسن ویروس کرونا کار می کرد، ولی به خاطر قطع بودجه موفق به ادامه آن نشد.

دکتر هوتز انتظار دارد ویروس‌های کرونای بیشتری ایجاد شده و گسترش یابند. برخی ممکن است از ویروس کووید۱۹ بدخیم‌تر ‌و برخی خوش‌خیم‌تر باشند.

او می گوید: «همه‌گیری جهانی ویروس کرونا یک امر عادی شده است. در سال ۲۰۰۳ سارس بود، در سال ۲۰۱۲ مرس، و اکنون این [کووید۱۹].» وی می گوید که باید در هر دهه منتظر ظهور یک ویروس کرونای جدید بود. و این‌ها دلایلی کافی‌ برای تولید واکسن، حتی بعد از فروکش کردن بحران کووید۱۹ و بازگشت زندگی به حالت عادی، هستند.