مقامات افغانستان از حمله مسلحانه به یک بیمارستان در کابل پایتخت این کشور خبر دادند. این بیمارستان از سوی پزشکان بدون مرز اداره می شود.

به گزارش رویترز، هنوز اطلاعی از تلفات احتمالی این حمله در دست نیست اما طالبان اعلام کرده‌اند که مسئولیت این حمله از سوی این گروه نبوده است.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت بهداشت عمومی افغانستان اعلام کرد که این مرکز ۱۰۰ تختخوابی دولتی بوده و بخش زایمان این مرکز درمانی از طرف پزشکان بدون مرز اداره می‌شود.

یک منبع آگاه در وزارت کشور افغانستان نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی در حال تلاش برای مقابله با این حمله هستند. همچنین امکان دارد زمانی که این حمله رخ داده، معاون وزیر بهداشت افغانستان در حال بازدید از این بیمارستان بوده باشد.

دو منبع امنیتی دیگر نیز گزارش دادند که در این محل صدای انفجارهایی شنیده شده است.

رویترز نوشت که در ماه‌های اخیر چندین حمله خونین در پایتخت این کشور رخ داده که داعش ادعای انجام این حملات را داشته است. همچنین روز دوشنبه ، نیروهای امنیتی اعلام کردند که سه عضو ارشد داعش از جمله یک رهبر منطقه ای را دستگیر کرده اند.

هفته گذشته نیز نیروهای امنیتی چندین عضو از یک گروه دولت اسلامی را کشته و دستگیر کردند. مقامات افغانستان گزارش دادند که این افراد مسئول چندین حمله از جمله حمله به معبد سیک‌ها در ماه مارس در کابل بوده‌اند.

اجرای توافق بین دولت ایالات متحده و گروه اسلامگرای طالبان بهترین فرصت برای پایان دادن به جنگ افغانستان پس از نزدیک به ۱۹ سال محسوب می شود.

با این حال در حمله یکشنبه شب طالبان در استان «لغمان» در شرق افغانستان دست کم شش عضو ارتش افغانستان کشته و پنج تن دیگر مجروح شدند.

این خشونت‌ها چند روز پس از سفر یک گروه عالی‌رتبه از ایالات متحده به سرپرستی زلمی خلیلزاد، مذاکره کننده توافق آمریکا با طالبان، به منطقه رخ می‌دهد. در این سفر آقای خلیلزاد با هدف کاهش خشونت‌ها با طالبان در دوحه قطر و با فرمانده ارتش پاکستان در اسلام آباد دیدار کرد.

نقل از صدای امریکا