پلیس سراسر کشور به دنبال متجاوز جنسیِ مارکهام

 به دستور پلیس منطقه‌ی یورک، حکمی برای جستجو و یافتن یکی از ساکنان مارکهام که مظنون به آزار و اذیت جنسی است منتشر شده است. این حکم در سراسر کانادا اعتبار دارد.

این اتفاق پس از این می‌افتد که ماه گذشته مغازه‌ای در نزدیکی تقاطع خیابان‌های جین و رادرفورد به پلیس تلفن کرد و گزارش داد که مظنون برخلاف دستور دادگاه در آن نزدیکی‌ها ظاهر شده است. به گفته‌ی پلیس این مرد قبلا به ضرب و شتم یک زن متهم شده بود.

اندرو اسکات هافتونِ ۲۷ ساله متهم به آزار و اذیت جنسی، آزار مجرمانه و تخطی از دستور دادگاه است. گفته می‌شود او اکنون در غرب کشور (حول و حوش ونکوور) به سر می‌برد. پلیس گفته هافتون رفتار خشونت‌باری دارد و کسی نباید به او نزدیک شود.

پلیس در تعقیب این شخص است:اندرو اسکات هافتون

مشخصات او اینگونه توصیف شده: سفیدپوست، ۱۶۵ سانتیمتر قد، ۸۰ کیلو وزن،‌ موی قهوه‌ای معمولا زده‌شده، چشمان آبی و دارای خالکوبی روی قوزک پای چپ و ساعد راست. ماشین او داج شارجر چهار در قرمز رنگ مدل ۲۰۰۶ است و پلاکش متعلق به انتاریو و با این شماره است: «BJHH386».

کسانی که در این مورد اطلاعی دارند می‌توانند با شماره‌ی ۱۸۶۶۸۶۶۸۷۲۳ داخلی ۷۴۴۱ تماس بگیرند و یا در وب سایت ۱۸۰۰۲۲۲tips.com اطلاعات خود را بدون ذکر نام با پلیس در میان بگذارند.

قوانین جدید شورای منطقه‌ی یورک در مورد آینده‌ی توسعه و ساخت و ساز

 شورای منطقه‌ی یورک با اعلام سری جدید آیین‌نامه‌های خود نشان داده که قصد به اعمال تغییرات بنیادین در روند ساخت و ساز و توسعه در این منطقه دارد. تغییراتی که در اثر آن‌ها پراکندگی بسیار مسکن‌ها و تراکم پایین جمعیت پایین بیاید و تمرکز شهری بیشتر ایجاد شود.

پیش از این در برنامه‌ی رسمی و جدید منطقه به اصول عمومی اشاره شده بود اما آیین‌نامه‌هایی که هفته‌ی پیش تصویب شدند جزئیاتی را مطرح می‌کنند که نشان می‌دهد هدف فشرده‌تر و پایدارتر ساختن توسعه‌ در منطقه است.

جان والر، مدیر برنامه‌ریزی استراتژیک و طولانی‌مدت منطقه، به رسانه ّها گفت: «این راهنمایی است که در کار ساختن جوامع آینده به ما کمک می‌کند.»

هنوز مشخص نیست واکنش ساختمان‌سازهای مختلف به این فهرست طویل آیین‌نامه‌های جدید چه باشد.

از جمله مقررات جدید:

– خانه های کنونی در حدود درجه‌ی ۶۸ در میزان انرگاید قرار دارند اما قرار است موارد جدید با بهبود عایق‌بندی و پنجره ها و وسایل آشپزخانه این درجه را به حداقل ۸۰ برسانند.

– از این به بعد سازندگان پیش از کسب پروانه باید برنامه‌ای در مورد انرژی محلی منتشر کنند و بگویند برای بهبود کارآیی انرژی از چه فن‌آوری‌هایی استفاده خواهند کرد.

– استفاده از برنامه‌ی LEED («رهبری در انرژی و طراحی محیط‌زیستی») دیگر اجباری نخواهد بود اما سازندگانی که از آن استفاده کنند امتیازاتی ویژه مثل اجازه‌ی ساخت واحدهای بیشتر دریافت می‌کنند.

بسیاری از مقررات جدید دیدگاهی جامع و کل‌گرایانه دارند که می‌کوشد تصویری متفاوت برای آینده‌ی منطقه‌ رقم بزند:

– تراکم جمعیت کنونی معمولا ۴۰ تا ۵۰ نفر و شغل در هکتار است. تلاش کنونی این است که این رقم به حداقل ۷۰ برسد.

– سازندگان ملزم به همکاری با اداره حمل و نقل منطقه‌ی یورک خواهند بود تا برنامه‌های حمل و نقل و فرابری در هماهنگی با ساخت و ساز پیش برود.

– ۲۵ درصد تمام مسکن‌های جدید باید با قیمت مناسب باشد. این با حساب امروز یعنی خانه ای با ارزش کمتر از ۴۰۴ هزار دلار و آپارتمان‌هایی با اجاره‌ی زیر ۱۰۰۰ دلار.

پیش از انتشار این آیین‌نامه‌ها، بسیاری شهرداری‌ها دست به اقداماتی در همین جهت زده‌اند.

وان و ایست گوئیلیمبری از تمام ساخت و سازهای جدید خواسته‌اند از موازین «انرژی استار» مطابقت کنند.

هر دوی این شهرها، به اضافه‌ی مارکهام، سازندگان را ملزم می‌دارند طرح‌های انرژی محلی تسلیم کنند.

انتظار می‌رود همین سه شهر نقاط اصلی رشد شهری در منطقه‌ی یورک در دوره‌ی آینده باشند.

چنان‌که گفتیم، انجمن ساختمان‌سازهای منطقه‌ی تورنتوی بزرگ هنوز نتوانسته گزارش مفصل شهرداری را در جزئیات آن بررسی کند و به آن واکنش نشان دهد. دانیل چین، مشاور دولت‌های شهری این انجمن، که نماینده‌ی بیش از ۱۳۰۰ نفر از شرکت‌های ساختمانی تورنتوی بزرگ است، گفته سازمان متبوع او خواهان گفتگو در این مورد با دولت منطقه‌ی یورک است.

شهرداری منطقه‌ی یورک برنامه‌ی گفتگوهایی با این انجمن و سایر طرف‌های محلی دارد و قرار است اواخر سال جاری پس از این مذاکرات و مشورت‌ها سندی نهایی را آماده کند و برای تایید به شورای منطقه‌ای ببرد.

انتظار آقای والر، که نقش مهمی در تدوین نسخه‌ی کنونی سند را داشته، این است که جوامع و محلات جدیدی که پس از تصویب این قوانین ساخته می‌شوند به سادگی قابل تشخیص از نمونه های قبلی باشند، از جمله با فشردگی و خوداتکایی بیشتری که امید است منجر به سبک زندگی فعال‌تر و سالم‌تری نیز بشود.