شهروند آرش عزیزی: هفته‌ی قبل سال نوی چینی‌ها بود که قریب یک چهارم جمعیت حوزه‌ی انتخاباتی مریدی،‌ ریچموند هیل، را تشکیل می‌دهند و از این رو تعجبی نیست که دکتر مریدی در بزرگداشت این جشن پیشگام بود.

 او میزبان جشنی شد که حزب لیبرال در سالن «پریمیر بالروم» (Premier Ballroom) که به صاحبان چینی‌اش معروف است برگزار کرد. این هم جشن سال نو بود و هم فرصتی برای جمع‌آوری کمک مالی. اجرای این مراسم به عهده‌ی ساندرا یونگ راکو، نماینده‌ی منطقه ۴ وان در شورای شهر و مایکل چان، نماینده‌ی لیبرال «مارکهام-یونیون ویل» در مجلس استانی انتاریو، بود که هر دو چینی‌تبار هستند.

 چند تن از مشهورترین اعضای جامعه‌ی چینی‌تباران کانادا در این جشن حضور یافتند. از جمله پاتریک چان،‌ پاتیناژ باز و ورزشکار سال کانادا و لورا ئیو که سرود ملی کانادا را اجرا کرد. دالتون مک‌گینتی،‌ نخست‌وزیر لیبرال، هم حاضر بود و از در که داخل می شد یک رقص اژدهایی برایش به پا کردند که نگو و نپرس.

 مریدی این هفته درگیر پرونده‌ی سعید ملک‌پور، مقیم دائم کانادا که در حال حاضر در ایران و در خطر جدی اعدام به سر می‌برد، هم بود. ملک‌پور پیش از این در ریچموند هیل زندگی می‌کرد. مریدی سال گذشته توماری به مجلس استانی برد و از دولت فدرال خواست در این پرونده پا پیش بگذارد.