برندا هوگ: جلسه «خصوصی» بس است

شهروند آرش عزیزی:  نماینده ریچموند هیل در شورای منطقه‌ی یورک قطع‌نامه‌ای به شورای شهر آورده که هدف از آن افزایش مشارکت مردم در جلساتی است که نمایندگان شورا برگزار می‌کنند. هدف اصلی هوگ این است که به جلسات «خصوصی» و «فقط بر اساس دعوت» (Invitation Only) پایان دهد و تمامی نمایندگان شورای شهر را ملزم کند هر جلسه‌ای برگزار می‌کنند در آن را به روی همه‌ی ساکنان شهر باز کنند.

هاگ به لیبرال ریچموند هیل گفت: «دیگر جلسات خصوصی بس است. آخر این چطور به نفع مردم است یا مشارکت ساکنان را بالا می‌برد؟»

در حال حاضر جلساتی که نمایندگان شورای شهر برای ارتباط با مردم برقرار می‌کنند هیچ قاعده‌ای ندارد و نمایندگان می‌توانند زمان و مکان چنین جلساتی را خود معین کنند. دیو بارو، شهردار ریچموند هیل، گفت با این وجود معمولا دعوت‌نامه‌ها به ساکنین شعاع ۱۲۰ متری مکان برگزاری فرستاده می‌شود، اما اگر طرح خانم هاگ تصویب شود تمام ساکنان ریچموند هیل می‌توانند در هر جلسه‌ای که هر عضو شورا در مورد پروژه‌های ساخت و ساز شهر برگزار می‌کند شرکت کنند.

اخیرا تنش‌هایی در شورای شهر ریچموند هیل مواجه شده است تا این شهر یکی از پر جدال‌ترین شوراهای شهر در منطقه‌ی یورک را داشته باشد.

 

پلیس منطقه‌ی یورک متهم کرد:

دو زن و ۴۳۹ فقره جرم

شهروند آرش عزیزی: دو زن تورنتویی توسط پلیس منطقه‌ی یورک به ۴۳۹ فقره جرم در رابطه با دزدی متهم شدند.

تحقیقات خود پلیس در این پرونده در مارس ۲۰۱۰ پس از آن شروع شد که چند قربانی گزارش دادند رمز کارت اعتباری‌شان در چند باجه از پشت سرشان خوانده شده. به گفته‌ی پلیس در این موارد و موارد متعدد دیگر تکنیک دو دزد یکی بوده است: پرت کردن حواس قربانی و سپس دزدیدن کیف دستی یا کیف پول. دو دزد در بسیاری موارد کارت‌ها را به ماشین‌های بانکی بردند و پول برداشت کردند.

 

دو زن (۲۶ و ۳۰ ساله)‌ متهم به توطئه برای جرم، دزدی زیر ۵ هزار دلار، دزدی بالای ۵ هزار دلار، تصاحب کارت‌های اعتباری دزدی، استفاده از کارت‌های اعتباری دزدی، جعل قیافه، تصاحب مجرمانه اجناس زیر ۵ هزار دلار، تصاحب اجناس املاک بالای ۵ هزار دلار و نقض شرایط آزادی موقت از زندان هستند.

 

مامورین پلیس در گفتگو با رسانه‌های محلی تاکید کرده‌اند که مردم همیشه باید به دقت از شماره رمز کارت‌های خود مراقبت کنند و اگر کارت اعتباری‌شان دزدیده یا گم شد بلافاصله به بانک مربوطه اطلاع دهند.

کسانی که اطلاعاتی در مورد این پرونده دارند می‌توانند با شماره تلفن ۱۸۶۶۸۷۶۵۴۲۳ داخلی ۲۹۱۰ با پلیس تماس بگیرند.

 

بیمارستان‌های منطقه‌ی یورک برابر با متوسط کشور

شهروند آرش عزیزی: بیمارستان‌های منطقه‌ی یورک، شامل شهرهای حومه‌ی شمالی تورنتو، کیفیتی حدودا برابر با متوسط کشور دارند. این نتیجه‌ی «پروژه‌ی گزارش بیمارستان های کانادا» است، گزارشی سراسری که «موسسه اطلاعات بهداشت کانادا» منتشر کرده است. به گزارش اکونومیست اند سانِ مارکهام، این گزارش کارنامه‌ی بیمارستان‌ها را در زمینه‌هایی همچون کارآیی مالی، نرخ مرگ و میر و امنیت بیماران رده‌بندی کرده است.

رئیس بیمارستان مارکهام- استوفویل به رسانه‌های محلی گفت بیمارستان‌ها از چاپ چنین گزارش‌هایی استقبال می‌کنند. جنت بید افزود: «ما وجود داریم چون مالیات‌دهندگان پول‌مان را می‌دهند. مردم حق دارند بدانند بیمارستان برای ارائه بهترین خدمات به آن‌ها چه می‌کند.» او در ضمن اشاره کرد که داده‌های موجود در گزارش چیز تازه‌ای نیست و خود بیمارستان‌ها برای برنامه‌ریزی‌های خود از داده‌هایی مشابه استفاده می‌کنند.

بیمارستان‌هایی مثل ساوت‌لیکِ نیومارکت، بیمارستان مرکزی یورک (در ریچموند هیل) و بیمارستان مارکهام- استوفویل از اصلی‌ترین مراکز بهداشتی منطقه‌ی یورک هستند.

هر سال  در انتاریو ۵۰ هزار نفر به برگه های نظرسنجی که هدف از تهیه‌ی آن‌ها اندازه‌گیری میزان رضایت بیماران از خدمات بیمارستان است پاسخ می‌دهند. از این میان ۹۳ درصد تجربه‌ی خود را مثبت ارزیابی می‌کنند. انتاریو در زمینه‌ی بیمارستان‌ها در سراسر کشور پیشتاز است و برای مثال متوسط مدت زمان انتظار بسیار کمتری از سایر استان‌ها دارند.