کاهش نرخ جرم و جنایت در منطقه‌ی یورک

 

شهروند- آرش عزیزی: پلیس معمولا برای مخابره‌ی خبرهای بد جلوی رسانه‌ها ظاهر می‌شود. اما این یکی خبر خیلی خوبی بود.

هیئت امنای خدمات پلیس منطقه‌ی یورک در جلسه‌ی هفته‌ی پیش خود اعلام کرد شمار جرم و جنایات گزارش‌شده نزد پلیس منطقه‌ی یورک در سال گذشته با ۴/۵ درصد کاهش در پایین‌ترین سطح خود در پنج سال گذشته بوده است.

به گزارش رسانه های محلی، پلیس گفت ۳۴۷۷۶ جرم در سال ۲۰۱۱ گزارش شده است. کاهشی ۴/۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۰. نرخ جرم و جنایت منطقه (یعنی تعداد جرایم به نسبت هر ۱۰۰ هزار نفر) با ۶/۶ درصد کاهش به۳۲.۳۴۳   رسید.

بخصوص شاهد کاهش جرایم به دست افراد زیر سن نیز بودیم.

طبق گزارش سالیانه‌ی آمار پلیس یورک، کاهش عموما در حملات جنسی، جرایم حاکی از نفرت، سرقت و تعدی بود.

یکی از معدود موارد که شامل افزایش بود مرگ بر اثر تصادف رانندگی بود. در سال گذشته ۲۹ نفر در ۲۸ مورد تصادف رانندگی جان سپردند. که بیش از میزان سال ۲۰۱۰ (۲۵ مرگ در ۲۴ تصادف) است. در ضمن شمار جرایم گزارشی «رانندگی خطرناک» ۱۳ درصد بالا رفت.

اریک جولیف

اریک جولیف، رئیس پلیس یورک، گفت نباید تصور کرد که چون نرخ جنایت پایین آمده باید بودجه‌ی پلیس (که امسال ۶/۵ درصد بالا رفت) پایین بیاید. او تاکید کرد که کار پلیس فقط دستگیری مجرمین نیست. در ضمن کارهای دیگر و بخصوص پیشگیری است که هزینه‌ی‌ آن از پاسخ به جرایم پس از وقوع آن‌ها بیشتر است.

فرانک اسکارپیتی، شهردار مارکهام، به عنوان رئیس هیئت امنای پلیس یورک سئوال‌هایی در مورد آمار سالیانه از جولیف مطرح کرد که با پاسخ‌های رئیس پلیس مواجه شد.

قتل در ریچموند هیل

شهروند- آرش عزیزی: یکی از ساکنان تورنتو به اتهام قتلی که سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته در ریچموند هیل صورت گرفت دستگیر شده است.

حدود ساعت ۱۱:۱۵ شب سه‌شنبه بود که ماموران اضطراری در پاسخ به تماسی که با ۹۱۱ گرفته شده بود به آپارتمانی زیرزمینی در خیابان لوندیل رود، نزدیک تقاطع یانگ و الگین میلز، ریختند.

پلیس منطقه‌ی یورک درون آپارتمان، «توماس جان بروس مارشالِ» ۴۷ ساله از اهالی کابوکانک (حدود دو ساعتی شمال ریچموند هیل)‌ را پیدا کرد که با ضربات چاقو زخم‌هایی جدی برداشته بود. او در صحنه جان سپرد. تا زمان زیر چاپ رفتن شهروند نتیجه‌ی کالبدشکافی مارشال که برای تعیین دلیل مرگش انجام شد هنوز معلوم نبود.

دقایق کوتاهی پس از رسیدن پلیس بود که مردی در رستورانی در همان نزدیکی دستگیر شد. به گفته‌ی لین فاستر، نماینده شورای شهر، پس از پایان تحقیقات پلیس قرار بود مامورین آیین‌نامه‌ی شهرداری آپارتمان مورد نظر را بررسی کنند و با صاحب‌خانه صحبت کنند. آن ها در ضمن قرار بود در بقیه مغازه‌های پلازا به دنبال آپارتمان‌های غیرقانونی احتمالی بگردند. وجود آپارتمانی مسکونی در خیابان لوندیل مامورین شهرداری را غافلگیرکرده است چرا که این منطقه قانونا تجاری و نه مسکونی است. فاستر گفت این منطقه همیشه «چالش‌برانگیز» بوده و پلیس با مشکلات آن آشنا بوده است. همسایه‌ها در گفت و گو با رسانه‌های محلی بر این مشکلات تاکید کرده‌اند.

مرد دستگیر شده جوزف پاتریک مک‌گریتون نام دارد، ۵۳ ساله است و در تورنتو زندگی می‌کند. او با اتهام قتل غیرعمد روبرو است. مک‌گریتون چهارشنبه‌ی این هفته، ۲ می، در دادگاه نیومارکت حاضر خواهد شد.

تحقیقات پلیس همچنان ادامه دارد.

 

قاچاق مواد مخدر در وان

شهروند- آرش عزیزی: دو مرد از اهالی شهر وان هفته‌ی گذشته توسط پلیس تورنتو متوقف شدند و اکنون با اتهاماتی در رابطه با مواد مخدر روبرو هستند.

به گزارش رسانه‌های محلی، این دو به گفته‌ی پلیس تورنتو یکشنبه‌ی هفته‌ی گذشته حوالی ساعت ۹:۳۵ شب از شرکتی در نزدیکی تقاطع کالج و اسپاداینا بیرون می‌آمدند که پلیس آن‌ها را متوقف کرد و محموله‌ی مواد مخدر و پول نقد را نزدشان پیدا کرد.

دو مرد ۲۸ و ۲۱ ساله از اهالی وودبریجِ وان هستند. آن‌ها اکنون با ۱۳ اتهام روبرو هستند از جمله حمل ماریجوآنا، حمل کوکائین، حمل به قصد قاچاق مواد ممنوع و حمل اموال ممنوعه.

هر دو ماه آینده، در روز ۳۰ می، در دادگاه شهرداری سابق تورنتو حاضر خواهند شد.

 

 

ریچموندهیل: شش مسیر جدید برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری ساخته می‌شود

 

شهروند- آرش عزیزی: با تایید مالی شهرداری ریچموند هیل در هفته‌ی گذشته به زودی شش مسیر جدید مخصوص پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در منطقه‌ی حفاظتی کریدورِ اوک ریجز ساخته خواهد شد. به گزارش لیبرالِ ریچموند هیل، این مسیرها به تک‌مسیر موجود در منطقه وصل می‌شوند و محلات مسکونی این کریدور ۴۲۸ هکتاری را به همدیگر متصل می‌کنند.

راه دوچرخه سوارها در ریچموندهیل

ساخت و طراحی این مسیرها حدود ۷۵۸ هزار دلار خرج برخواهد داشت و گرچه «اداره حفاظت تورنتو و منطقه» (TRCA) اجرای آن‌را به دست می‌گیرد، نزدیک به ۶۰۰ هزار دلار از بودجه‌ی آن‌را شهرداری ریچموند هیل پرداخت می‌کند.

طبق نقشه‌ای که شهرداری در اختیار رسانه‌ها قرار داده است حدود شش مسیر جدید ساخته خواهد شد. کار سازندگی از همین تابستان آغاز می‌شود و تا سال آینده خاتمه می‌یابد.

در حال حاضر در کل منطقه‌ی حفاظتی اوک ریجز تنها یک مسیر این چنینی وجود دارد که آن هم متعلق به دولت استانی است. این مسیر از زمین گلف «بترست گلن» در غرب به شرق می‌رود، از کنار دریاچه‌ی فیلیپس می‌گذرد، خیابان یانگ را رد می‌کند، از کنار ساحل دریاچه‌ی باند گذر می‌کند و در پارک مورین (کمی در غرب خیابان بی‌ویو) خاتمه می‌یابد. این مسیر پنج کیلومتر طول دارد و بخشی از آن، در حوالی دریاچه‌ی باند، به علت شیب شدید قابل استفاده توسط صندلی چرخدار نیست.

ساخت این شش مسیر جدید که تمام شود ۳/۴ کیلومتر مسیر دیگر درون منطقه‌ی حفاظتی در دسترس خواهد بود.

«اداره حفاظت تورنتو و منطقه» در ضمن می‌کوشد هزینه‌ی لازم برای ساختن مسیر در زمین‌های حدود ۱۵۰ هکتاری شرق خیابان بی‌ویو، که از استوفویل رود در شمال تا بتسدا سایدرود می‌آیند،‌ و به خطه‌ی «جفرسون فارست» معروف هستند تامین کند. طرح ضمنی این است که سپس با به هم پیوستن تمام این مسیرها، مسیر واحدی برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی ایجاد بشود که از خیابان بترست در غرب تا نزدیکی خیابان لزلی در شرق برود. اجرای طرح مسیرهای شرقی احتمالا سال آینده آغاز خواهد شد.