پایان اولین مرحله از خط اسپاداینای متروی تورنتو

 رویایی است که می‌رود به واقعیت بدل شود…

اولین مرحله از خط اسپاداینای مترویی که قرار است تورنتو را به منطقه‌ی یورک وصل کند به موقع تمام شد و دوشنبه‌ی این هفته در مراسمی با حضور شهردار، راب فورد و رئیس تی تی سی،‌ کارن استینتز، بزرگداشته شد.

این مراسم در جایی صورت گرفت که ایستگاه «شپرد غرب»، درست شمالِ دانزویو پارک، خواهد بود. در مراسم شنیدیم که ۱/۶ کیلومتر تونل بین دو ایستگاه آینده، «شپرد غرب» و «فینچ غرب» پایان یافته است.

گسترش ۸/۶ کیلومتری خط یانگ- یونیورسیتی- اسپاداینا قرار است نهایتا از دانزویو تا مرکز متروپولیتنِ وان (در بزرگراه ۷) برود. جمعا شش ایستگاه جدید افتتاح خواهد شد که یکی از آن‌ها در دانشگاه یورک است.

هزینه‌ی این پروژه را چهار دولت کانادا، ‌انتاریو، تورنتو و یورک تامین می‌کنند. کل خط در اواخر سال ۲۰۱۵ افتتاح می‌شود.

احداث این خط برای جامعه‌ی ایرانی تورنتوی بزرگ که بیشتر در منطقه‌ی یورک متمرکز است از اهمیتی خاص برخوردار خواهد بود.

بازسازی بیمارستان مارکهام استوفویل رو به اتمام است

  پروژه‌ی ۴۰۰ میلیون دلاری گسترش بیمارستان مارکهام استوفویل به آرامی اما با استقامت پیش می‌رود و در حالی که بیش از ۴۰۰ کارگر هر روز روی آن کار می‌کنند چیزی به اتمامش باقی نمانده.

روزنامه‌ی «اکونومیست اند سانِ» مارکهام این هفته گزارش مفصلی از بازدید اختصاصی از این بیمارستان و مصاحبه با سومان بال، مدیر پروژه‌ی بازسازی بیمارستان، منتشر کرد.

در این گزارش می‌خوانیم که در طبقه‌ی اول، که قرار است بخش اورژانس و بهداشت روانی بیمارستان قرار داشته باشند، بازسازی در آخرین مراحل است.

خانم بال خودش هر سه کودک خود،‌ از جمله یک دوقلو، را در همین بیمارستان به دنیا آورده و تعهد خاصی به آن دارد. پنج سال پیش بود که او و تیم هفت متخصص و دو دانشجو از واترلو به این بیمارستان آمدند و کار را شروع کردند و امروز پایان آن‌را نزدیک می‌بینند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود پروژه تا آخر امسال تمام می‌شود. بیمارستان ۱۷ ژانویه کلید ساختمان جدید را دریافت می‌کند و سپس ۱۰ مارس روز رسمی افتتاح است.