شهروند ـ در سپتامبر ۲۰۱۲ ، پزشکان تورنتو، بیماری لوکیمیا را در شهرزاد جباریان، ۲۴ ساله، تشخیص دادند. وقتی دوستان و آشنایان شهرزاد از بیماری او مطلع شدند و اینکه او نیاز به پیوند مغز استخوان دارد، دست به کار شدند و کارزاری برای کمک به او راه انداختند.

با توجه به اینکه متخصصان شانس پیدا شدن نمونه ی منطبق با بیمار را بیشتر در کامیونیتی خود بیمار می دانند، دوستان شهرزاد برنامه ای ترتیب دادند و از راه های مختلف اطلاع رسانی کردند تا بیشترین تعداد بتوانند در روز یکشنبه ۱۹ ژانویه ۲۰۱۳ برای نمونه گیری در رستوران پرشین پالاس حضور پیدا کنند.

داوطلبانی که کارزار کمک به شهرزاد را به راه انداختند

کنگره ایرانیان کانادا نیز با صدور اطلاعیه ای و ارسال آن به رسانه ها از جمله شهروند در این خبررسانی شرکت کرد.

شبکه OneMatch Stem Cell and Marrow Network، که شبکه ای ست برای یافتن بهترین نمونه ی منطبق با خون بیمار، با همکاری سازمان خون کانادا، از ساعت ۱ بعدازظهر تا ۷ شب در این محل حضور یافتند تا از بذاق دهان داوطلبان نمونه برداری کنند.

به گفته ی سازمان دهندگان کارزار، این سازمان استقبال ایرانیان را بی نظیر توصیف کرده و به گفته ی آنها حدود ششصد تن در این نمونه گیری شرکت کردند، و اگرچه در میان آنان نمونه منطبق با شهرزاد پیدا نشد، ولی نمونه ای منطبق با بیمار دیگری که او هم چشم انتظار بود، یافته شد و خانواده ای به شادی نشست.

دکتر رضا مریدی، نماینده ایرانی تبار مجلس انتاریو، مثل همیشه، حامی حرکت های مردمی بود و با حضور در این برنامه، به دست اندرکاران خسته نباشید گفت و برای شهرزاد آرزوی سلامتی کرد.