در تقدیر از اقدامات برای تسهیل حمل و نقل

 

شهروند- آرش عزیزی: سه شهرداریِ  ایرانی ‌نشین منطقه‌ ی یورک (ریچموند هیل، مارکهام و آرورا) به خاطر اقدامات خود برای تسهیل حمل و نقل بین ‌شهری هر روزه مورد تقدیر قرار گرفتند.

برای شهری مثل تورنتو که اینقدر متکی به حومه‌ های ولنگ و باز و وسیع خود است، حمل و نقل روزانه از محل زندگی به کار، که اصطلاحا «Commuting‌» نامیده می ‌شود از اهمیت بسیاری برخوردار است. همین است که آژانس استانی مسئول حمل و نقل، سازمانی به نام «اسمارت کامیوت» (Smart Commute) به راه انداخته تا شهرداری ‌ها و شرکت ‌هایی که این روند را تسهیل می ‌بخشند، تشویق کند. «اسمارت کامیوت» مثلا از اقداماتی مثل سفر مشترک با ماشین، بهبود حمل و نقل عمومی و تشویق دوچرخه ‌سواری استقبال می‌ کند.

هفته‌ ی گذشته این سازمان جوایز سالیانه خود را با اعطای مدال طلا به بیش از ۳۰ سازمان و شرکت برگزار کرد. سه شهرداری آرورا، مارکهام و ریچموند هیل به اضافه‌ ی شهرداری کل منطقه‌ ی یورک از جمله طلاآوران بودند.

از شرکت ‌ها و سازمان ‌های محلی برنده‌ ی این مدال می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد: الاید اینترنشنال کردیت، اداره‌ ی استحفاظی منطقه‌ ی دریاچه‌ ی سیمکو، شرکت پاوراستریم، مرکز بهداشتی منطقه‌ ی ساوت ‌لیک.

علاوه بر این، شهرداری‌ های وان و نیومارکت نیز صاحب مدال نقره ‌ی این مراسم شدند. پردیسِ مارکهامِ سنکا کالج و شرکت ژنیوارِ مارکهام از دیگر برندگان این مدال بودند.

شرکت مهندسی ژنیوار، با مرکزیت مونترال، از بزرگ‌ ترین شرکت ‌های شهرسازی جهان است. ژنیوار بخصوص به خاطر موثر بودن اقداماتش مورد تشویق قرار گرفت. تعداد کارمندان این شرکت که از شیوه‌ های پایدار حمل و نقل (اشتراک ماشین، حمل و نقل عمومی یا دوچرخه ‌سواری) استفاده می‌ کنند در دو سال گذشته از ۱۱ به ۲۰ درصد رسیده است.