شهروند ـ فرح طاهری: وقتی شش ماه پیش در شهریور سال ۱۳۹۱، زلزله ی آذربایجان رخ داد، نه تنها آذربایجانی ها که اکثر ایرانیان تورنتو برای کمک به آسیب دیدگان این فاجعه بسیج شدند. حالا که زلزله ی بوشهر(و البته جدیدتر از آن زلزله ی سیستان و بلوچستان است) رخ داده، هنرمندان آذربایجانی در کمک به هموطنان بوشهری شان بسیج شدند.روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه (۱۴-۱۲ آپریل) جمعی از هنرمندان موسیقی آذربایجانی و هنردوستان ساکن تورنتو در محل پلازای ایرانیان با نواختن موسیقی، اقدام به جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان بوشهری کردند. کارهای اجرایی این گروه را آقایان رضوان قنبری، احمد ابراهیم پور، صمد پورموسوی و محبوب بلندی بر عهده داشتند. در این سه شب احمد ابراهیم پور، صمد پورموسوی، لاله جوانشیر، مهران مالکی، پُلاد زاهدی، اکبر مجیدوف و ماریتزا کریستینا با اجرای موسیقی و آواز مردم را به همدلی و کمک به آسیب دیدگان فراخواندند.

این گروه به همین منظور برنامه هنری دیگری با عنوان “شب موسیقی در همیلتون” تدارک دیده اند که شنبه ۲۰ اپریل از ساعت ۷ تا ۱۰ شب در دانشگاه مک مستر، ساختمان ABB اتاق ۲۷۳ برگزار خواهد شد.

هنرمندان آذربایجانی به یاری زلزله زدگان بوشهر برخاستند

همچنین ۲۸ آپریل با همراهی حسن انعامی خواننده ی بسیار خوش صدای اپرا و چند فیلمساز جوان ساکن تورنتو برنامه ای تدارک دیده شده که آدرس و اطلاعات دقیق آن بعدا اعلام می شود.

کمک های مردمی جمع آوری شده در این سه شب ۱۶۱۶ دلار بود که به گفته ی سازماندهندگان این برنامه توسط گروه اجرایی کمک به زلزله زدگان با هماهنگی قبلی با سعید شنبه زاده(هنرمند بوشهری ساکن پاریس) به حساب او منتقل خواهد شد تا توسط اشخاص معتمد محلی به آسیب دیدگان منطقه ارسال شود.

گفتنی است مدیریت پلازای ایرانیان مثل دفعات گذشته با در اختیار گذاشتن بخشی از پیاده رو و پارکینگ پلازا برای برگزاری این برنامه با هنرمندان آذربایجانی همکاری کرده بود.

به تمام دست اندرکاران خسته نباشید می گوییم. با امید به شنیدن خبرهای خوب از سرزمینمان تا به آن بهانه این بار با موسیقی شان به جشن و سرور بنشینیم.