رضا مریدی، وزیر پژوهش و نوآوری انتاریو، هفته‌ ی گذشته از مهمانان ویژه ‌ی کنفرانس شبکه‌ ی رسانه ‌های دیجیتال کانادا بود. در این جشنواره برای اولین سال جایزه ‌ای به شرکت ‌هایی ارائه شد که در زمینه ‌ی این رسانه ‌ها فعالیت اقتصادی می‌کنند. مریدی این جوایز را به شرکت های مختلفی در سراسر استان ارائه کرد.

دکتر رضا مریدی

دکتر رضا مریدی

هفته‌ ی گذشته در ضمن شاهد ابتکار دیگری از سوی وزارتِ پژوهش و نوآوری بودیم. این وزارتخانه مبتکر نهاد جدیدی به نام «شبکه ‌ی کارآفرینان انتاریو» شد که می ‌کوشد وضعیت خدمات دولتی در حمایت از شرکت‌ ها را بهبود بخشد. این شبکه قرار است پاسخگوی تمام کسانی باشد که خواهان تدارک، افتتاح یا ساختن شرکت جدیدی هستند، حالا چه مغازه ‌ای خیابانی و چه کارخانه ‌ای تولیدی. عنوان وب ‌سایت این شبکه هدف آن‌ را نشان می‌ دهد: onebusiness.ca

مریدی در مورد این ابتکار گفت:‌ «دولت ما متوجه است که کارآفرینان بخشی کلیدی از آینده‌ ی اقتصادی انتاریو هستند. همین است که می ‌خواهیم به فرهنگی از کارآفرینی دامن بزنیم که علاقمندان را در ارتباط با باتجربه ‌ترها قرار می‌دهد و پشتیبانی ‌های کلیدی دیگری در اختیارشان می‌گذارد تا رویاهای خود را کلید بزنند.»

بودجه ‌ای که دولت لیبرال در حال حاضر ارائه کرده شامل استراتژی ۲۹۵ میلیون دلاری برای اشتغال ‌زایی برای جوانان است. این استراتژی پس از فشارهای ان دی پی در بودجه‌ ی لیبرال ‌ها گنجانده شد.

وزارت پژوهش و نوآوری در ضمن اعلام کرده که در هفته‌ های آینده جلسات مشورتی در مورد این استراتژی اشتغال ‌زایی برای جوانان در سراسر استان برگزار می شود.