شهروند علی شریفیان: بر اساس بیانیه ای که وزارت آموزش و پرورش انتاریو منتشر کرده و نسخه ای از آن هم به دفتر شهروند  رسیده، در روز اول گشایش مدارس استان، خانم لیز ساندالز، وزیر آموزش و پرورش در  Ogden Junior Public School حاضر شد و ضمن بازدید از این مدرسه در یک سخنرانی برای کارکنان و دانش آموزان درباره نتایج تحقیقاتی که با همکاری مشترک دانشگاه های کوئین و مک مستر انتاریو درباره محاسن کودکستان های تمام وقت، انجام شده، توضیح داد که این کودکستان ها تاثیرات عمده ای بر بالا بردن توانایی کودکان در آغاز زندگی شان در زمینه امور اجتماعی، یادگیری زبان، مهارت های ارتباطی و همینطور میزان اطلاعات عمومی آنها می گذارد. خانم ساندالز ضمن بازخوانی و تشریح  نتایج  این پژوهش مهم خبر داد که در سال جاری تحصیلی دولت لیبرال امکاناتی فراهم آورده که ۷۵ درصد کودکان ۴ و ۵ ساله که تعدادشان در تمام انتاریو به ۱۸۰ هزار نفر می رسد، در کودکستان های تمام وقت درس بخوانند. او خاطرنشان کرد در سال تحصیلی ۲۰۱۴ صددرصد کودکان این امکان را خواهند داشت که در کودکستان های تمام وقتی که در ۲۶۰۰ مدرسه ابتدایی تشکیل می شوند، تحصیل کنند.

kindergarten

وزیر کابینه دولت لیبرال در بخش دیگری از سخنرانی خود یادآور شد این پروژه مهم آموزشی در ضمن برای ۳۸۰۰ آموزگار و  ۲۰ هزار مربی امور آموزش خردسالان ایجاد اشتغال خواهد کرد. خانم ساندالز گفته است :«ما به موفقیت برنامه کودکستان های تمام وقت خود و بهترین امکانی که به نوباوگان انتاریو در شروع تحصیل و زندگی شان می دهیم، افتخار می کنیم.»

 دکتر رضا مریدی، وزیر پژوهش و نو آوری های انتاریو هم در همین ارتباط گفته است: «اطمینان از اینکه کودکان ما بهترین شروع را برای زندگی دارند، برای جامعه و آینده استان ما مهم است. من افتخار می کنم که دولت ما روی جوان ترین دانش آموزان مان سرمایه گذاری می کند. کودکستان های تمام وقت بهترین فرصت را برای رشد، گسترش مهارت ها و آماده شدن برای زندگی که کودکان پیش رو دارند، فراهم می کند.»

علاوه بر همه این ها خانم لیز ساندالز خاطرنشان کرده خانواده های انتاریویی با فرستادن کودکان خود به این کودکستان ها، به ازای هر کودک سالانه در مخارج خود ۶۵۰۰ دلار صرفه جویی خواهند کرد.