آشتی با حیوانات

همه ساله، در این فصل از سال، کشتار سگ‌های بی‌ سرپناه ولوله‌ای در بین حیوان دوستان ایجاد می‌‌کند. چند روزی احساسات همه تحریک می‌‌شود… و دوباره به بوته فراموشی سپرده می‌‌شود.

بیایید امسال نگذاریم این اتفاق بیفتد و با پیگیری و همکاری با مسئولان شهرداری‌ها نقطه پایانی بر این معضل بگذاریم. مسئولان وفا در حال مذاکره با شهرداری محل هستند تا شاید راه حلی پیدا کنند، اما تجربه ثابت کرده است که اقدامات عجولانه در بیشتر موارد با شکست و دوباره کاری همراه است. پیشنهاد ما این است که با استفاده از طرح “کنترل زاد و ولد حیوانات” که طرحی جامع در راستای زنده گیری، عقیم سازی، و رها سازی است نسبت به حل این مشکل اقدام شود. در این طرح همه چیز، از آماده کردن بستر فرهنگی‌ طرح در محل، آمارگیری، احداث پناهگاه‌های مخصوص برای نگهداری موقت و کوتاه مدت حیوانات پس از عمل عقیم سازی تا تشکیل پرونده، نحوه عمل و آزادسازی حیوان در محل قبلی‌ خودش لحاظ شده است و اجرای آن در کشورهایی مثل هند، مالزی، و…بسیار موفقیت آمیز بوده است

killed-dogs
اما… اجرای این طرح را نمی‌شود فقط از دولت توقع داشت و کمک‌های داوطلبانه نقش مهمی‌ در اجرای آن بازی می کنند.

آیا مرد/ زن میدانش هستید؟

به راستی‌ چند نفر از شما که حالا با دیدن این عکس‌های دلخراش سینه چاک می‌دهید و فریادتان بلند است حاضرید به طور فیزیکی‌ یا از طریق مالی‌ به اجرای این طرح برای سال آینده کمک کنید؟ اگر تعداد زیاد باشد می توانیم ستادی تشکیل بدهیم و ثبت نام کنیم.

حال این گوی و این میدان!

* دوستداران وفا، گروهی هستند در تورنتو متشکل از حامیان و داوطلبان “پناهگاه حیوانات وفا” که در ایران (هشتگرد ـ جاده قزوین)، نگهداری از سگ های بی سرپناه را برعهده دارد.

Facebook:Vafa Animal Shelter

 www.cal.ir