آندریا هوروات رهبر ان دی پی انتاریو

آندریا هوروات رهبر ان دی پی انتاریو

شهروند علی شریفیان: خانم آندریا هوروت، رهبر ان دی پی انتاریو نامه ای رسمی به خانم کاتلین وین نخست وزیر دولت اقلیت لیبرال انتاریو نوشته و در آن یادآور شده حزب ما با افزایش هر نوع مالیات و یا وضع و اخذ عوارض مخالف است و اگر در لایحه بودجه دولت چنین اقداماتی لحاظ شده باشد به آن رای منفی خواهیم داد.

از سوی دیگر خانم وین به خبرنگاران رسانه ها گفته است:«من از هر نوع سازش و قرار مداری خسته شدم، یا ما با هم توافق داریم و می توانیم امور انتاریو را با کمک هم پیش ببریم یا تصمیم را به مردم می سپاریم.»

وی خاطرنشان کرده ما مجبوریم منبعی را برای تامین بودجه توسعه وسائل حمل و نقل عمومی که در بزرگشهر تورنتو شروع کرده ایم و همینطور تعریض و احداث  جاده ای در محور همیلتون ـ تورنتو پیدا کنیم و همینطور برای افزایش و اصلاح حقوق بازنشستگی انتاریویی ها به پول نیاز داریم.

با توجه به این که دولت لیبرال دولتی اقلیت است اگر ان دی پی به لایحه بودجه دولت رای ندهد، سقوط خواهد کرد و ناگزیر باید انتخابات برگزار شود. از سوی دیگر تیم هوداک، رهبر حزب محافظه کاران پیشروی انتاریو به هیچ وجه با دولت لیبرال همکاری نکرده و نمی کند. به این ترتیب ناظران سیاسی بر این باورند که انتاریو در آستانه انتخابات استانی قرار گرفته است و با توجه به تاریخی که لایحه بودجه به مجلس تقدیم خواهد شد، احتمال داده شده که انتخابات استانی انتاریو اواخر مارس یا اوائل آوریل برگزار شود.