شهروند – علی شریفیان: نشریه لاپرس که بیش از ۱۳۰ سال است در مونترال کانادا منتشر می شود، پرتیراژترین نشریه فرانسه زبان آمریکای شمالی است، بنا به گفته ی مدیران آن ممکن است به زودی انتشار نسخه چاپی کاغذی خود را متوقف کند.

la-presse
در همایش سالانه شرکت پاور کورپوریشن که ناشر لاپرس است، مدیران ارشد این روزنامه در مونترال در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره ی آینده این روزنامه ی وزین و قدیمی کانادا خبر دادند که با توجه به موفقیت های سایت اینترنتی لاپرس به مرور و در آینده ای نزدیک چاپ نسخه کاغذی لاپرس یا به طور کامل متوقف خواهد شد یا ممکن است فقط دو شماره چهارشنبه و یک شنبه آن به صورت چاپی منتشر شود.
یکی از مدیران ارشد شرکت ناشر لاپرس به خبرنگاران توضیح داد با توجه به گسترش روزافزون استفاده مردم از اینترنت برای کسب خبر و خواندن مطالب دیگر نشریات چاپی آینده ای ندارند.
یکی دیگر از مدیران این شرکت در توضیحات خود گفت در چند سال اخیر درآمد حاصل از آگهی های چاپ شده در لاپرس کمتر و کمتر شده است.
لاپرس نسخه ی ویژه La Presse آماده دسترسی روی آی پاد را از آوریل سال ۲۰۱۳ با ۴۰ میلیون دلار بودجه شروع کرده و اکنون علاقمندان به آن دسترسی دارند.