شهروند: ایرانیان ریچموندهیل، در انتخابات ۱۲ جون، می توانند در پای صندوق های رای برای سومین بار از تنها نماینده ی ایرانی تبار خود در مجلس انتاریو حمایت کنند.
دکتر رضا مریدی از کوشندگان اجتماعی ــ سیاسی جامعه ایرانی ــ کانادایی ساکن ریچموندهیل است که با حمایت اکثریت ایرانیان در انتخابات اکتبر ۲۰۰۷ به مجلس قانونگذاری انتاریو در کوئینزپارک راه یافت و جامعه ایرانیان انتاریو دارای صدایی در پارلمان این استان شدند.
دکتر رضا مریدی تا پیش از نمایندگی مجلس، معاون “انستیتو حفاظت در برابر اشعه اتمی” کانادا بود. تحصیلات او تا مقطع فوق لیسانس فیزیک هسته ای در دانشگاه تهران بوده و سپس فوق لیسانس تکنولوژی و دکترای فیزیک را از دانشگاه برونل لندن گرفت. سوابق کاری او تدریس در دانشگاه الزهرا (مدرسه عالی دختران آن زمان)، دانشگاه ملی(بهشتی)، مدرسه عالی پارس، مدرسه عالی کاشان، مدرسه عالی اراک، و مدرسه هواپیمایی کشور و همچنین دانشگاه فی جی بوده است. در سال ۱۹۹۰ به همراه خانواده به کانادا مهاجرت کرد و از سال ۱۹۹۱ تا به امروز در شهر ریچموندهیل زندگی می کند.

moridi-wynne-S
دکتر مریدی در کابینه ی خانم کاتلین وین، در پست وزیر پژوهش و نوآوری ها در خدمت استان انتاریو، مردم حوزه ی انتخابیه و همچنین ایرانیان انتاریو و کانادا بوده است. رسمی شدن نوروز در انتاریو و کانادا از جمله اقدامات ایشان بوده است.
در مصاحبه ای که هشتم می ۲۰۱۴ با شهروند داشت، دکتر مریدی در پاسخ به اینکه ” ایرانیان چه نقشی در این انتخابات می توانند داشته باشند؟”، گفت: اگر به ده سال پیش برگردیم وضعیت طور دیگری بود. خوشبختانه جامعه ایرانیان در سال های اخیر به سیاست روی آورده و متوجه اهمیت نقش خود در امور سیاسی انتاریو و کانادا شده است.