school-bc

شهروند- علی شریفیان: پس از یک مذاکره طولانی که از روز شنبه در هتلی در ریچموند از توابع ونکوور بین نمایندگان دولت بی سی و نمایندگان فدراسیون آموزگاران در سکوت خبری شروع شده بود، میانجی این مذاکرات حدود ساعت چهار بامداد سه شنبه از سالن محل مذاکرات خارج شد و به خبرنگاران رسانه ها خبر داد که طرفین به توافق رسیده اند. او از پاسخ به هر پرسشی خودداری کرد و تاکید کرد که اجازه ندارد درباره جزئیات این توافق اطلاعاتی بدهد و خاطرنشان کرد که دو طرف مذاکرات پس از نهایی کردن جزئیات توافقشان اطلاعات لازم را منتشر می کنند.
با این ترتیب اعتصابی که از ماه جون شروع شده بود، به پایان رسید. آنچه اکنون برای والدین و دانش آموزان بی سی مهم است اینست که کی مدارس بازگشایی می شوند. گفته شده دو طرف با هم یک توافقنامه شش ساله امضاء کرده اند. قرار بوده روز پنجشنبه (امروز) بیش از ۴۰ هزار عضو فدراسیون آموزگاران بی سی به کل توافقنامه رای بدهند و در صورت تصویب آن گمان می رود روز جمعه بیش از نیم میلیون دانش آموز بی سی که با گذشت دو هفته از سال تحصیلی هنوز به مدرسه نرفته اند،کلاس های خود را شروع کنند. البته ناظران بر این باورند که احتمال بیشتر می رود که روز دوشنبه در واقع روز شروع کار مدرسه های بریتیش کلمبیا باشد.
کریستی کلارک، نخست وزیر دولت لیبرال امضای این توافقنامه به مدت شش سال را موفقیتی تاریخی برای بی سی خوانده و گفته است دست کم تا شش سال آینده آرامش خاطر خواهیم داشت.
جیم ایکر، دبیرکل فدراسیون آموزگاران بی سی به همکاران خود توصیه کرده به توافقنامه رای مثبت بدهند.