شهروند ـ جان توری شهردار تورنتو روز دوشنبه ۹ مارچ ۲۰۱۵، در جمع بزرگی از اعضای مطبوعات قومی کانادا در ساختمان شهرداری تورنتو حضور پیدا کرد و پیش از آن که بودجه سال جاری شهرداری را برای مطبوعات اصلی رونمایی کند، جزئیات این بودجه ۱۱میلیارد دلاری را با رسانه های قومی عضو سازمان سراسری مطبوعات قومی در میان نهاد.

ابتدا یکی از اعضای کمیته بودجه شرح مفصل و روشنی از بودجه به حاضران داد و بعد شهردار و مسئول بودجه امسال شهرداری توضیحاتی دادند و سپس به پرسش های حاضران پاسخ گفتند، از جمله شهردار تورنتو در پاسخ به این پرسش شهروند که با توجه به حجم بزرگ بودجه شهرداری که از مالیات املاک و مستغلات به دست می آید و ۳۴درصد بودجه را شامل می شود، چگونه شهرداری قادر خواهد بود که بدون افزایش مالیات این بخش، دچار کسری بودجه Tory--ethnic-Mediaنشود؟

هم مسئول امر بودجه و هم شهردار در توضیحات مشروحی کوشیدند اثبات کنند که به گونه ای بودجه تنظیم شده که با وجود عدم افزایش این مالیات نیز دچار کسری نخواهد شد.

بودجه سال ۲۰۱۵ شهرداری تمرکز خود را بر حمل و نقل و کاهش فقر گذارده است. براساس آنچه که در این بودجه اعلام شده، افزایش ۲۵/۲درصدی مالیات املاک مسکونی پایین تر از نرخ تورم جاری است. با صرفه جویی در هزینه های برنامه های شهری، تی تی سی و پلیس تورنتو منتج به این می شود که هیچ خدماتی قطع نشود.

عمده خدماتی که در زمینه ی حمل و نقل در بودجه ۲۰۱۵ منظور شده است عبارتند از:

سرمایه گذاری روی سیستم حمل و نقل، بازگرداندن سرویس های حمل و نقل که در سال ۲۰۱۱ قطع شده بودند به چرخه ی کار، حداکثر ده دقیقه فاصله بین سرویس اتوبوس ها و ترامواهای شهری در خیابان های اصلی شهر از ساعت ۶ صبح تا یک نیمه شب، کاهش زمان انتظار و شلوغی جمعیت در مواقع شلوغی روز، گسترش اتوبوس های سریع السیر و الحاق چهار مسیر جدید به شبکه ی سریع السیر که سالانه ۳۴ میلیون مسافر را جابجا می کنند…

همچنین در مورد کاهش فقر حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه به طوری که همه به بهداشت، تغذیه و سرپناه دسترسی داشته باشند. قرار است حدود ۸ میلیون دلار در ایجاد سرپناه های جدید و یا توسعه ی سرپناه های فعلی صرف شود. ایجاد دو سرپناه امن که ۲۴ ساعته بر روی زنان برای ماندن در آن جا باز باشد. افزایش بودجه به منظور کمک به افرادی که قادر به پرداخت اجاره خود نیستند. توسعه تغذیه رایگان در ۲۷ مدرسه ی جدید و …

جزئیات بودجه سال ۲۰۱۵ شهرداری تورنتو را در سایت شهرداری می توانید بخوانید.

در ادامه ی جلسه، شهردار به پرسش های دیگر رسانه های قومی نیز پاسخ گفت و در پایان با گردانندگان رسانه ها عکس گرفت.

در همین جلسه انتخابات سالانه سازمان مطبوعات قومی نیز برگزار شد.