شهروند علی شریفیان: این هفته تد کلاگستون، شهردار شهر «مدیسن هت» آلبرتا اعلام کرد که با طرح و اجرای یک برنامه میان مدت موفق شده اند که به بی خانمانی در این شهر پایان بدهند. با اجرای این پروژه با نام «اول خانه» شهرداری مدیسن هت موفق شده با فراهم آوردن امکانات لازم از سال ۲۰۰۹ تا کنون ۸۸۶ بی خانمان از جمله ۲۵۰ کودک را اسکان بدهد.

بر اساس این پروژه شهردار این شهر اکنون آماده است در عرض ده روز یک فرد بی خانمان را اسکان دهد. اجاره ماه اول و مبلغ ضمانت اجاره را شهرداری می پردازد. در پروژه «اول خانه» اولویت ماموران در اولین قدم پیدا کردن محلی برای زندگی فرد خانه بدوش است و پس از آن به مشکلات احتمالی دیگر او مانند اعتیاد به مواد مخدر یا الکل و یا ناراحتی های روانی اش پرداخته می شود

شهردار مدیسون هت

شهردار مدیسون هت

.

کلاگستون به رسانه ها گفته است مخارج اسکان یک خانه بدوش حداکثر ۲۰ هزار دلار است در صورتی که اگر خانه بدوشی فرد ادامه یابد هر ساله ۱۰۰ هزار دلار برای ادارات و تشکیلات مختلف دولتی هزینه خواهند داشت. تد گلاکستون گفته است پایان دادن به این معضل با بودجه هایی که از دولت فدرال و دولت آلبرتا دریافت شده، عملی گردیده است. او خاطرنشان کرده حالا ما منتظر هستیم ببینیم این موفقیت چقدر دوام خواهد آورد.

با این ترتیب مدیسن هت اولین و تنها شهر کاناداست که به مشکل خانه بدوشی پایان داده است.