ایلنا: تعدادی از فرهنگیان که صبح روز چهارشنبه برای پیگیری بخشی از مطالبات خود درصدد تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی بودند به دلیل ممانعت نیروی انتظامی محل تجمع را ترک کردند.

محمد رضاخواه عضو کانون صنفی معلمان به خبرنگار ایلنا گفت: قرار بود صبح امروز تجمع آرام همراه با سکوت مقابل مجلس داشته باشیم که از اولین ساعات برگزاری صحن علنی مجلس، معلمان به سمت محل برگزاری تجمع آمدند که نیروی انتظامی مانع از برگزاری تجمع شد.

عضو کانون صنفی معلمان با بیان اینکه از دو هفته گذشته برای این تجمع برنا‌مه ریزی شده بود، مدعی شد: در این تجمع فرهنگیان از نقاط مختلف کشور از جمله کردستان، کرمانشاه، همدان، اصفهان، گیلان، مازندران، مشهد به تهران آمده بودند.

رضاخواه از دستگیری برخی معلمان در این تجمع خبر داد.teachers-1

به گزارش خانه ملت، محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز چهارشنبه ۳۱ تیرماه مجلس شورای اسلامی با بیان درخواست نمایندگان ملت از وزیر کشور، گفت: نمایندگان مردم از وزیر کشور می خواهند که موضوع نحوه برخورد با جمعی از معلمان را که در کنار خانه ملت حضور داشتند را مورد بررسی قرار دهد.

وی با بیان اینکه خانه ملت ملجأ و پناه مردم و کسانی است که نظراتی داشته باشند افزود: لازم است که اشاره شود در ارتباط با مسائل مهم جامعه‌ی فرهنگیان کشور، براساس تصویب نمایندگان مردم کمیته مشترک مجلس و دولت تشکیل شده است.

 

 

دستگیری و ضرب و شتم معلمان بی پاسخ نخواهد ماند!

از سوی دیگر “اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران” بیانیه ای در اعتراض به دستگیری و ضرب و شتم معلمان منتشر کرد. در این بیانیه آمده است:

با پلاکارد اسماعیل عبدی در دست اعضای فدراسیون جهانی معلمان

با پلاکارد اسماعیل عبدی در دست اعضای فدراسیون جهانی معلمان

به فراخوان “شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور” تعداد زیادی از معلمان از سراسر کشور که قصد تجمع در مقابل مجلس در اعتراض به دستگیری اسماعیل عبدی و تدوام حبس دیگر معلمان از جمله علی اکبر باغانی، رسول بداقی، محمود باقری، علیرضا هاشمی و عبدالرضا قنبری داشتند با سرکوب نیروهای انتظامی قادر به برگزاری کامل تجمع خود نشدند. تعداد زیادی از معلمان بازداشت شده و به مکان های نامعلومی منتقل شدند.

در این بیانیه آمده است که “بر طبق گزارشاتی که تا این لحظه به دست ما رسیده است بیش از صد نفر دستگیر شده اند و لیستی از حداقل ۹۵ معلم دستگیر شده تا کنون ثبت شده است.”

در پایان بیانیه آمده است: خواسته های معلمان که سال ها است انباشته شده، آنان را به زور آمایی پر خطری با حاکمیت که هیچگونه حقی از جمله اعتراض، اعتصاب و تشکل مستقل را به رسمیت نمی شناسد کشانده است. معلمان در تمام اعتراضات دوره اخیر مطالبات بر حق خود را تکرار نموده اند اما سران رژیم جمهوری اسلامی و دولت آن به جای رسیدگی به مشکلات طرح شده توسط معلمان فعالین این جنبش را مورد اذیت و آزار، تهدید، احضار های مکرر و بازداشت و حبس قرار داده اند.

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران از جنبش معلمان و مطالبات بر حق آنها حمایت می کند و ضرب و شتم و دستگیری معلمان را شدیدا محکوم می کند و در این راه همه فعالین کارگری در سرتاسر جهان را به حمایت از معلمان در ایران فرا می خواند و کماکان به کمپین جهانی خود در حمایت از معلمان و کارگران زندانی ادامه خواهد داد.

در این رابطه، در همین روز، اعضای فدراسیون جهانی معلمان در نشستی که در اتاوای کانادا داشت  با به دست گرفتن پلاکاردهایی با عکس اسماعیل عبدی، به بازداشت او اعتراض کرده و خواهان آزادی معلمان زندانی در ایران شدند.teachers-canada-1