شهروند- علی شریفیان: بالاخره به گزارش رسانه ها و از جمله آسوشیتدپرس، محمد فهمی روزنامه نگار کانادایی مصری تبار پس از پشت سر گذاردن دردسرهای بسیار بعد از دستگیری در سال ۲۰۱۳ در قاهره، آزاد شد و روز شکرگزاری به کانادا رسید. او در بدو ورود خانواده اش را ملاقات کرد. سپس با جاستین ترودو، رهبر حزب لیبرال و تام مولکر، رهبر ان دی پی ملاقات کرد و گفت وگوهایی عمدتا درباره چگونگی آزاد کردن روزنامه نگاران کانادایی که در کشورهای دیگر اسیر می شوند، داشت-mohamed-fahmy-in-toronto.

استفن هارپر به عنوان رهبر حزب محافظه کار با فهمی ملاقات نداشته است و فهمی می گوید در این بیش از ۴۰۰ روز که من در دست دادگستری و مقامات امنیتی مصر اسیر بودم، «هارپر کار موثری برای من نکرد.»

او به رسانه های دیگر توضیح داد که این کار را بر عهده دیگر مقامات کانادایی گذاشته بوده است که از جمله جان برد، وزیر امور خارجه با اقدامات خود، پرونده اش را خراب کرد. فهمی به آسوشیتدپرس گفته به زودی عازم ونکوور می شود تا در آنجا به تدریس روزنامه نگاری مشغول شود.

فهمی متهم شده بود که خبرهای نادرست منتشر کرده و با اخوان المسلمین مصر همکاری داشته است، اما پس از کشمکش بسیار با دادگستری مصر، روز «عید قربان» به وسیله رئیس جمهوری مصر بخشیده شد.