شهروند علی شریفیان: روز یکشنبه بعدازظهر به علت واژگون شدن یک قایق گردشگری که ویژه دیدن نهنگ در سواحل بریتیش کلمبیا در نزدیکی بندر کوچک توفینو در حرکت بود از ۲۷ نفر مسافر قایق ۵ تن جان باختند، یک گردشگر ۲۷ ساله اهل انگلستان مفقود شده و ۱۸ نفر به وسیله ماموران امدادی برای معالجات به بیمارستان برده شدند.

ماهیگیران اقوام بومی این افراد را نجات دادند و کمی بعد از آن، ماموران کمک های فوری و پلیس آر سی ام پی به صحنه حادثه رسیدندship-sink.

قایق متعلق به شرکتی به نام ام وی لوویتان است. این شرکت یکی از قدیمی ترین این نوع شرکت ها در گرداندن تورهای تفریحی است و سابقه زیادی در این زمینه دارد.

ماموران کمیسیون حمل و نقل کشور به محل حادثه رفته و مشغول بازرسی های لازم هستند در حالی که جستجو برای فرد گم شده هنوز ادامه دارد.

مسافران این قایق از ۷ تا بیش از ۷۰ سال سن داشتند. تا آنجا که گزارش ها می گوید هنوز دلیل واژگون شدن این قایق گردشگری معلوم نشده است و مسئولان می گویند پیدا کردن علت این حادثه ممکن است حتی یک سال طول بکشد.

جیمی بری، رئیس شرکت ام وی لوویتان گفته است از جان باختن مسافران بسیار متاسف شده و به خانواده و آشنایان آنها تسلیت گفت.

قایق های ویژه دیدن نهنگ در سواحل بی سی یکی از تفریحات رایج و مورد علاقه گردشگرانی است که به سواحل غربی کانادا سفر می کنند.