Mohammad-Rahimian

در سال ۲۰۱۵، ویروس زیکا برای اولین بار در برخی از کشورها در مرکز و جنوب آمریکا و همچنین در مکزیک و کارائیب گزارش شد. شیوع قبلی ویروس زیکا در آفریقا، آسیا و نواحی اقیانوس آرام گزارش شده بود.

مواردی از ویروس زیکا، مربوط به مسافرانی که از کشورهایی که ویروس زیکا در آنجا موجود بوده و به کانادا بازگشته اند، گزارش شده است، اما هیچ موردی از وجود زیکا به طور محلی در کانادا گزارش نشده است.

برای کسب آخرین اطلاعات در مورد کشورهایی که ویروس زیکا وجود دارد لطفا وبسایت سازمان بهداشت جهانی را ببینید. برای دیدن آخرین نقشه موارد تایید شده زیکا در آمریکا از وبسایت سازمان بهداشت پان امریکن دیدن کنید.

ویروس زیکا ناشی از ویروسی است که از طریق نیش یک پشه آلوده منتشر می شود. نشانه ها می تواند شامل تب، سردرد، سوزش و قرمزی چشم ها همراه با درد ماهیچه و مفصل باشد. این بیماری معمولا بسیار ملایم بوده و تنها چند روز باقی می ماند.

اخیرا در برزیل افزایش قابل توجه ای در تعداد نوزادان تازه متولد شده با ناهنجاری microcephaly(کوچک بودن سر) دیده شده است. وزارت سلامت برزیل اخیرا تشخیص داده بین ویروس زیکا و افزایش تعداد موارد مایکروسفالی احتمالا ارتباط وجود داردzika.

به زنان باردار و افرادی که در فکر باردار شدن هستند توصیه شده است که برنامه سفر خود را با پزشک خود جهت ارزیابی احتمال ابتلا به ویروس و در صورت نیاز به تعویق انداختن سفر به مناطقی که ویروس زیکا وجود دارد، در میان بگذارند. اگر نتوانند سفر را به تعویق بیندازند محافظت های شدید برای پیشگیری از نیش پشه ها باید انجام گیرد.

نمایندگی سلامت عمومی کانادا توصیه می کند که همه مسافران خودشان را از نیش پشه ها در هنگام سفر به مناطقی که ویروس زیکا وجود دارد محافظت کنند. هیچ واکسن یا دارویی برای محافظت در برابر سرایت ویروس زیکا وجود ندارد.

 

توصیه ها

با پزشک برای یک سفر سالم و امن، ترجیحا ۶ هفته پیش از سفر ملاقات کنید.

همواره از خودتان در برابر نیش پشه ها محافظت کنید. ویروس زیکا توسط پشه ای که روز و شب نیش می زند، منتقل می شود. کارهای محافظت شامل استفاده از دفع کننده حشرات، توری تخت خواب و پوشیدن لباس های پوشیده و مناسب به طوری که پوست شما به راحتی در دسترس پشه قرار نگیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت insect bite prevention مراجعه کنید.

در صورتی که نشانه های مشابه به سرایت ویروس زیکا در هنگام سفر یا پس از بازگشت، بروز کند پزشک خانوادگی تان را ملاقات کرده و به او محلی را که سفر کرده یا زندگی کرده اید بگویید.

بیمه های مسافرتی از جمله بیمه هایی است که امروزه برای اکثر افراد جا افتاده و موارد استفاده از آن بسیار زیاد است. زمانی که شخصی به موارد اضطراری مانند تصادفات و یا بیماری برخورد کرده و با استفاده از بیمه اش می تواند از بروز مشکلات مالی جلوگیری کند، به ما در شرکت بیمه، احساسی حاکی از خرسندی از درستی کاری که انجام می دهیم دست می دهد.

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت ۲۰۶۵۸۱۷ است.