شهروند- علی شریفیان: مراسم اهدای جوایز هنری اسکرین کانادایی که از سال ۲۰۱۳ به بهترین های سینما، تلویزیون و آثار نمایشی داده می شود، در تورنتو با شور و هیجان برگزار شد. در زمینه سینما فیلم « اتاق» با بردن نه جایزه بیشترین جوایز این دوره «اسکرین کانادایی» را به دست آورد. از جمله بازیگر خردسال جیکوب ترامبلی جایزه بهترین بازیگر مرد را به خاطر بازی نقش اول اتاق به دست آوردJACOB-TREMBLAY-H5.

پیش از شروع مراسم اهدای جوایز «اسکرین کانادایی» نورم مک دونالد، مجری مراسم ضمن توضیحاتی درباره جان کندی و هنر او به عنوان کمدینی کانادایی که آثار جالب توجهی از خود به یادگار گذاشته پیشنهاد داد از این پس نام این جوایز تغییر داده شود و جوایز جان کندی خوانده شوند. از این پیشنهاد از سوی گیرندگان جوایز استقبال شد. همینطور حاضران هم این اقدام را اقدامی شایسته خواندند.

بنابراین از این پس جوایز به نام جان کندی به هنرمندان کانادا اهدا خواهند شد. جان کندی در سال۱۹۵۰در نیومارکت انتاریو به دنیا آمد و در سال ۱۹۹۴ در سن ۴۳ سالگی بر اثر سکته قلبی در مکزیک درگذشت. این کمدین محبوب که بازیگری را از صحنه تئاتر شروع کرد در حدود ۳۰ فیلم سینمایی بازی کرده است. یکی از آثار مشهور و جالب توجه جان کندی کمدی «بیکن کانادایی» است که در سالهای آخر عمرش بازی کرد.