سئوالات متداول مسافران در پاسخ به: چه کسانی در معرض احتمال عفونت زیکا هستند؟

هر کسی که مبتلا به این ویروس نشده و در مناطقی که این پشه وجود دارد و جاهایی که موارد محلی یا ورود این ویروس گزارش شده زندگی می کند، در معرض ابتلا می باشد.

از آنجایی که پشه Aedesدر سراسر منطقه (به جز در شیلی و کانادا) یافت می شود احتمال اینکه شیوع در سایر کشورها(که تا به حال مواردی گزارش نشده است) اتفاق بیفتد نیز هست.

zika-virus 

چگونه زیکا تشخیص داده می شود؟

در بیشتر افراد، تشخیص بر اساس نشانه های بالینی و شرایط محیطی سرایت کننده  (مثل شیوع زیکا در نواحی که بیمار زندگی می کند یا سفر به مناطقی که ویروس منتشر شده) است.

آزمایش های خون می تواند به تایید این تشخیص کمک کند. برخی (آزمایش های PCR ویروس شناسی) در ۳ تا ۵ روز اول پس از بروز اولین نشانه ها مفید هستند در صورتی که  سایر آزمایش ها (سرم شناسی)  وجود پاتن را تشخیص می دهند که تنها پس از ۵ روز مفید هستند.

از آنجایی که نشان داده شده است که ویروس در مناطق مشخصی وجود دارد تایید همه موارد لزومی ندارد و آزمایش های ویروس شناسی معمول این بیماری انجام خواهد گرفت.

تفاوت بین زیکا، dengue  و chikungunya چیست؟

همه این بیماریها دارای نشانه های مشابه می باشند، اما هریک دارای نشانه های مشخصی  است:

Dengue معمولا با تب بالا و درد زیاد ماهیچه بروز می کند. مشکلاتی پس از رفع تب بروز می کند. باید به نشانه های هشدار دهنده مثل خونریزی توجه شود.

Chikungunyaبا تب بالاتر و درد بیشتر مفاصل همراه است و بر دست، پا، زانو و پشت تاثیر می گذارد.  و می تواند منجر به ناتوانی شود.

زیکا دارای ویژگی های مشخصی نیست، اما بیماران خارش بدن دارند.

آیا ارتباطی بین سندروم  Guillain- Barre  و ویروس زیکا وجود دارد؟

یک افزایش سندروم Guillain- Barre (GBS) در مناطقی که شیوع ویروس زیکا گزارش شده، مشاهده شده است. (برای مثال، برزیل و پلینزیا). گرچه یک ارتباط  مستقیم بین زیکا و GBS تصدیق نشده است. شیوع قبلی dengue  یا عوامل وراثتی می تواند منجر به افزایش موارد GBS شود. چندین مطالعه برای تایید بیشتر ارتباط بین زیکا و GBS در حال انجام است.

GBS زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی فرد به خودش حمله ور می شود، خصوصا برسلول های سیستم اعصاب تاثیر می گذارد. این روند می تواند با آلودگی از طریق ویروس های مختلف آغاز شود. نشانه های اصلی شامل ضعف عضلانی و سوزش در بازو و پا می باشد و نیز مشکلات شدید زمانی که عضلات تنفسی تحت تاثیر قرار می گیرد، اتفاق می افتد. بیمارانی که شرایطشان بسیار وخیم است نیاز به مراقبت های بسیار زیاد دارند.

بیمه مسافرتی با هدف دستیابی به آرامش روانی مسافر در طول سفر تبیین شده، بنابراین عاقلانه این است که با اخذ بیمه از پرداخت هزینه های سنگین در وضعیت های اضطراری جلوگیری کنیم.

ترجمه و اقتباس ازHealth News    و  www.cover4u.ca

شرکت بیمه رحیمیان Insufin  از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که  تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه  طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری  و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin