خبرگزاری هرانا – سعید ماسوری زندانی سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج در شانزدهمین سال حبس هم‌چنان محروم از مرخصی و بدون چشم اندازی از آزادی، حکم حبس ابد خود را تحمل می کند. پدر این زندانی سیاسی به دلیل کهولت سن و دوری راه مدت یک‌سال است که از ملاقات با فرزندش محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید ماسوری، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج علیرغم تحمل حدود ۱۶ سال حبس از محکومیت ابد خود همچنان چشم اندازی از آزادی ندارد، قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ در خصوص اعطای آزادی یا عفو مشروط به زندانیان محکوم به حبس ابد مسکوت و مبهم است، این موضوع در جهت تداوم حبس زندانیانی چون آقای ماسوری عمل می کند.

یک منبع نزدیک به خانواده ماسوری در گفتگو با گزارشگر هرانا ضمن اعلام این‌که هیچ تغییری در پرونده سعید ماسوری ایجاد نشده، خاطرنشان کرد: «پدر سعید به دلیل کهولت سن و دوری راه ۵۰۰ کیلومتری مدت یک‌سال است که از ملاقات با فرزندش محروم است.»

saeed-masoori

دکتر سعید ماسوری، متولد ۱۳۴۴ است. وی به منظور ادامه تحصیل در کشور نروژ به سر می برد تا این که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۰ به خانواده سعید اطلاع دادند که سعید در حین بازگشت به ایران توسط ماموران سازمان اطلاعات و امنیت کشور در شهرستان دزفول دستگیر شده است. لازم به ذکر است که سعید در دی ماه ۱۳۷۹ دستگیر شده بود ولی در اردیبهشت سال بعد به خانواده وی اطلاع داده شد.

سعید ماسوری به همراه غلام‌حسین کلبی به اتهام رابطه با سازمان مجاهدین خلق در شهرستان دزفول بازداشت و تا این لحظه را بدون هیچ‌گونه مرخصی در بازداشت‌گاه اداره اطلاعات اهواز، اوین و رجایی‌شهر سپری کرده است.

آقای ماسوری در سال ۱۳۸۱ و در دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شد ولی در ‌‌نهایت حکم وی به حبس ابد تقلیل پیدا کرد.

سعید ماسوری از زمان دستگیری مدت ۱۴ ماه را در سلول انفرادی اداره اطلاعات اهواز سپری کرد و سپس او را به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند.

این زندانی سیاسی در بیش از پانزده سال حبس بارها و در مواجهه با اقدامات غیرقانونی مسئولین زندان‌ها و نیروهای امنیتی دست به اعتصاب غذا زده و سابقه آسیب دیدگی جسمی و محرومیت از مراقبت پزشکی در زندان را نیز دارد.

وی در حال حاضر در سالن ۱۲ زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج شانزدهمین سال حبس خود را سپری می‌کند.