شهروند ـ Hatchimal  نام یک نوع اسباب بازی است که توسط کمپانی Spin Master برای کودکان ساخته می شود و به شکل نوعی تخم مرغ شانسی است که درون آن جوجه ای وجود دارد و به روش خاصی و به حالتی تقریبا طبیعی این جوجه سر از تخم در می آورند و در مرحله ی رسیدن و سر از تخم درآوردن مانند یک موجود زنده باید از آن مراقبت کرد .

اما خرابی بسیاری از این تخم مرغ ها در عید کریسمس امسال باعث ناامیدی بسیاری از خانواده ها و بخصوص فرزندان آنها شد. بسیاری از خانواده ها برای خوشحال کردن فرزندان خود ساعت ها در صف های طولانی مغازه های شلوغ ایستاده بودند اما بعد از این که هدیه را به فرزند خود دادند متوجه شدند که Hatchimal  درست کار نمی کند و اسباب بازی خراب است. آنها پس از تماس های طولانی با کمپانی سازنده توانستند شکایت کنند و قرار است که یک Hatchimal جدید از طرف کمپانی برای آنها ارسال شود، اما تقریبا یک ماه طول می کشد تا اسباب بازی جدید به دست آنها برسد، اتفاقی که کودکان اصلا از آن خوشحال نیستند.

حدود ۱۰۰۰ کاربر اینترنتی توانستند در فیس بوک یک صفحه درست کنند با عنوان ” Dead Hatchimal Owners United” تا از این طریق تمام کسانی که تعدادشان کم هم نیست بتوانند موضوع را پیگیری کنند. Spin Master به مشتریان خود قول داده است که شکایت آنها را پیگیری کند و می گوید که بیشتر مشتریان از این اسباب بازی راضی هستند ولی همیشه امکان خطا هم وجود دارد.