بیماری های منتقل شونده از طریق خون مانند هپاتیت B و C  و HIV از طریق فرد به فرد و با تماس مستقیم با خون آلوده و سایر ترشحات بدن منتقل می شود. احتمال سرایت را از طریق خودداری از روابط جنسی محافظت نشده، خودداری از استفاده از سوزن ها و سایر ابزارها برای استفاده دارویی، هرگونه وسایل و روند آرایشی و بهداشتی که احتمال پارگی پوست وجود دارد (شامل طب سوزنی، سوراخ کردن گوش و خالکوبی پوست) و تنها در موارد ضروری و در مواقع انتقال اعضا و خون، کاهش دهید. در برخی کشورها،  تجهیزات انتقال خون و اعضاء به خوبی تحت بررسی قرار نمی گیرد و بنابراین احتمال انتقال ویروس را افزایش می دهد.

بیماری های خاص می تواند از انسان به انسان بدون تماس فیزیکی مستقیم منتقل  شود. ذرات ریز عفونی که در زمان عطسه و سرفه در هوا منتشر می شود می تواند منجر به آنفولانزا، بیماری meningococcal و مرض سل شود. تماس نزدیک با افراد در اتوبوس، هواپیما و سایر محل هایی که نزدیک به یکدیگر هستند احتمال ابتلا را افزایش می دهد بنابراین دستانتان را دائما بشوئید.

بیمه مسافرتی با هدف دستیابی به آرامش روانی مسافر در طول سفر تبیین شده، بنابراین عاقلانه این است که با اخذ بیمه از پرداخت هزینه های سنگین در وضعیت های اضطراری جلوگیری کنیم.

فراموش نکنید برای اینکه از ۱۰۰ درصد پوشش بیمه استفاده نمایید حتمن قبل از مراجعه به بیمارستان و یا دکتر و مراکز درمانی سرپایی با شماره تلفنی که در بیمه نامه و یا کارت بیمه نامه مسافرتی جهت مواقع اضطراری آمده است تماس گرفته شود.

همچنین در صورت نیاز پس از خروج از بیمارستان ۲ تا ۳ بار مراجعه به پزشک، جهت هر مورد مریضی و یا تصادف قابل مراجعه و پیگیری است و همینطور در صورت مراجعه به پزشک خانوادگی و پرداخت هزینه، از طرف شرکت بیمه قابل پوشش است. راستی از نکات قابل توجه در بیمه مسافرتی ویزیتور به کانادا، پوشش هایی نظیر فیزو تراپیست،کایروپراکتور و دکتر مربوط به استخوان است که شرکت های بیمه پرداخت می کنند و مورد مهم دیگر، پوشش جهت پرستار خصوصی و دارو است.

اقتباس   www.cover4u.caوtravel.gc.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱ جوابگوی سوالات شما عزیزان می باشد. از شما علاقمندان رادیو و تلویزیون دعوت می شود بیننده برنامه ما در سراسر دنیا از کانال تصویر ایران دوشنبه ها ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت تورنتو باشید.

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

   www.insufin.com

   www.facebook.com/Insufin