شهروند- آخر هفته ی گذشته وب سایت رسمی”سی آر آ” CRA به دلیل حمله ی سایبری که به عنوان یک حمله ی مهم از آن نام برده شد برای مدت دو روز از کار افتاد و کاربران نتوانستند به شکل آنلاین فایل های مالیاتی خود را فرستاده و به روز کنند.

اما با برطرف شدن مشکل، CRA اعلام کرد که هیچگونه اطلاعات مهم از افراد به بیرون درز نکرده است و کاربران نباید نگرانی داشته باشند. این حمله ی سایبری فقط سازمان مالیات بر درآمد کانادا را هدف قرار نداده بود و سازمان های دیگری نیز نظیر سازمان اطلاعات و آمار کانادا از اهداف آن بودند.

بسیاری از کاربران نگرانی های خود را با مسئولین به اشتراک گذاشتند و در پاسخ به آنها جواب هایی داده شد که دانستن آنها خالی از لطف نیست. به گفته ی مقامات سازمان CRA این حملات سایبری اتفاق بی سابقه ای نیست و بسیاری از هکرهای اینترنتی سعی می کنند با انجام این حملات به اطلاعات سازمان های مهم دولتی دسترسی پیدا کنند اما عملکرد به موقع این سازمان این اطمینان را می دهد که خطر جدی کاربران را تهدید نکرده است و نباید نگران اطلاعات مهم مانند شماره بیمه اجتماعی (Sin Number) و نظیر آن باشند.

در اغلب موارد می توان بدون بستن وب سایت رسمی مشکل را برطرف کرد اما در این مورد خاص فشار حمله ی سایبری به اندازه ای بود که این سازمان را برآن داشت تا وب سایت خود را از کار بیندازد تا متخصصین بتوانند سیستم را به طور کامل بررسی کرده و آن را دوباره به راه

بیندازند.

از روز دوشنبه که دوباره سایت رسمی این سازمان شروع به کار کرد، کاربران می توانند دوباره بدون نگرانی به صورت آنلاین کارهای مالیاتی خود را انجام دهند. دولت کانادا اطمینان می دهد که سایت های رسمی دولتی در مواقعی که در حال کار کردن هستند هیچ گونه مشکل امنیتی ندارند و امنیت کاربران در آنها حفظ شده و از اطلاعات شخصی آنها به دقت محافظت می شود.