شهروند- شرکت Flight Claim که در ماه جولای سال ۲۰۱۶ در کبک شروع به کار کرد در ازای دریافت ۲۵ درصد حق الزحمه به مسافران کمک می کند تا با حقوق خود به عنوان مسافران خطوط هوایی آشنا شده غرامت خود را از شرکت های هواپیمایی که پروازهای آنها با تاخیر مواجه می شود، کنسل می گردد و یا اضافه بر میزان واقعی رزرو می شود، دریافت کنند.

این شرکت معتقد است که فرودگاه ها وظیفه دارند تا مسافران را با حقوق خودشان آشنا کنند. بر همین اساس تبلیغ های خود را فرودگاه بین المللی  Pierre Elliott Trudeau به معرض نمایش گذاشتند و در تلاش بودند که در فرودگاه پیرسون نیز همین اقدام را انجام بدهند، اما در کمال تعجب نه تنها فرودگاه پیرسون به آنها اجازه ی این کار را نداده است، بلکه فرودگاه Pierre Elliott Trudeau در مونترال نیز تمام تبلیغات این شرکت را کنسل کرده و از ادامه دادن آن سرباز زده است.

مدیر عامل شرکت Flight Claim بعد از نامه نگاری و صحبت های تلفنی متوجه شد که یکی از دلایل این اقدام نابهنگام امکان شکایت از شرکت های هواپیمایی بزرگ است که چندان خوش آیند این صنعت نیست و برای همین جلوی هرگونه احتمال خطر و مانعی گرفته می شود و توضیحات دقیق و روشن دیگری نیز ارائه نشده است گویی شرکت های هواپیمایی مشتری بزرگ تری برای فرودگاه ها هستند تا مسافران آنها.

مدیر عامل این شرکت می گوید از این اتفاق بسیار ناراحت است و تنها هدف آنها آگاهی رسانی به مشتری بوده است و متاسف است که جلوی این کار گرفته شده است.