در هفته ی پنجم معرفی مهمانان ویژه ی کنفرانس زنان تیرگان به معرفی خانم ها لیندا برناردی و مریم خسروانی خواهیم پرداخت.

این کنفرانس در تاریخ ۲۹  جولای ساعت ۸:۳۰ صبح به عنوان بخشی از جشنواره تیرگان در موزه ی آقاخان تورنتو برگزار خواهد شد.

خانم لیندا برناردی تا همین اواخر سرپرست نوآوری در کمپانی بزرگ IBM بود. تمام اشتیاق او در اختلال و نوآوری است. لیندا برناردی همیشه یک کارآفرین در حوزه ی تکنولوژی و فن آوری بوده است. او در سال ۲۰۰۱ فن آوری را که بر تطبیق گسترده RFID و IoT تمرکز داشت (که بعدها به کمپانی اوراکل فروخته شد) در کمبریج تأسیس و راه اندازی کرد.

دومین پروژه برناردی در سال ۲۰۱۴ به IBM  فروخته شد. او به  AI، Learning Machine، IoT، Future Connected World. بسیار علاقمند است و یکی از سرمایه گذاران برای تکنولوژی و از اعضای هیئت مدیره به حساب می آید.

اولین کتابش با عنوان ProVoke  فروش بسیار بالایی داشت و در مورد فرهنگ نوآوری و اختلال بحث می کند. کتاب بعدی اش درباره ی جهان متصل و معماری IOT  در سپتامبر ۲۰۱۷ توسط انتشارات MIT به چاپ خواهد رسید.

برناردی در روزنامه واشنگتن پست ستونی اختصاصی در رابطه با تکنولوژی دارد که در آن مطالب مرتبط می نویسد. لیندا برناردی از بنیانگذاران موسسه Anita Borg Institute & Grace Hopper Celebration  است. همچنین عضو هیئت مدیره موسسه نجوم  SETI نیز می باشد.

لیندا برناردی یک حامی قوی برای پیشرفت زنان در رهبری است و با افتخار یک شهروند جهانی ایرانی ارمنی آمریکایی محسوب می شود.

 

مهمان بعدی این کنفرانس خانم مریم خسروانی است. مریم خسروانی بنیانگذار و رئیس بنیاد زنان ایرانی آمریکایی (IAWF) است.

در سال ۲۰۱۰، او در تلاش بود تا تخصص و دستاوردهای زنان ایرانی را در سراسر کشور جمع آوری کند و از آنها برای الهام بخشیدن به زنان برای دستیابی به تمام توان خود استفاده کند.

به عنوان یک پلتفرم برای گفتگوی آزاد، این بنیاد ارتباطات پایداری را در میان زنان برجسته ای که با اتکا به دانش و عقایدشان به موفقیت رسیده اند برقرار می کند.

مریم خسروانی بنیاد زنان ایرانی آمریکایی را در سرتاسر کشور معرفی کرده و رهبری سالانه ی کنفرانس  های این بنیاد را در لس آنجلس، سن دیگو، اورنج کانتی، نیویورک و واشنگتن دی سی بر عهده دارد.

مریم در سال ۲۰۱۵ مدال افتخار Ellis Island را که توسط  National Ethnic Coalition of Organizations (NECO)  اهدا می شود، در جزیره ی الیس در نیویورک به دست آورد.

طبق گفته NECO، مدال افتخار جزیره الیس سالانه به شهروندان آمریکایی ارائه می شود که “خود را در گروه های قومی خود نشان می دهند، در حالی که معیارهای ارزشی زندگی آمریکایی را به نمایش می گذارند”.

این مدال افتخار در میان معتبرترین جوایز کشور قرار دارد و دارندگان آن شامل برندگان جایزه نوبل و شش رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا می شوند.

مریم سازماندهی و میزبانی کنفرانس جهانی زنان اورنج کانتی را به عنوان مدیر اجرایی بنیاد Coastline Community College بر عهده دارد.

بنیاد Coastline Community College ، بیش از  ۱۸۰۰۰ دانش آموز را در جنوب کالیفرنیا حمایت کرده و برای آنها کمک های مالی  فراهم می کند.

مریم با رضایت خاطر فراوان  یاریگر گسترش سازمان های مختلف محلی، ملی و بین المللی بوده است و برای جمع آوری میلیون ها دلار کمک مالی به آنها یاری رسانده است. او در هیئت مدیره اتحادیه امور آمریکایی ها ایرانی هاPAAIA)) خدمت می کند و عضو هیئت شورایی  PBS SoCal و ایستگاه PBS اورنج کانتی  است.

در گذشته، او به عنوان کمیساریای خدمات اجتماعی برای شهر ایرواین مشغول به کار بود و برای گردآوری جوامع چند فرهنگی همکاری می کرد.

مریم در هیئت مدیره بنیاد کالج های محلی کالیفرنیا خدمت کرده است و به  مدت ۱۰ سال عضو هیئت مدیره و مشاور شبکه حرفه ای ایرانیان آمریکایی (NIPOC)  اورنج کانتی بوده است. او همچنین به عنوان سرپرست شورای United Way’s Chair of Investment  اورنج کانتی فعالیت داشته و عضو هیئت مدیره انجمن Fundraising Professionals  بود.