نسترن علیی

 پاییز دوباره  از راه می رسد با حال و هوای ویژه ی خود و در این میان هم شهر ریچموند هیل هم چون سالهای گذشته خود را برای برگزاری جشنواره ی غذا و خوراک آماده می سازد.

امسال چهارمین سال متوالی  است که طبق معمول اولین یکشنبه ماه اکتبر این فستیوال در شهر ریچموند هیل برگزار می شود. عایدات امسال  آن به دو انجمن خیریه به نام های “انجمن خیریه کانادایی دیابت”۱ و “انجمن خیریه خانه آجر زرد”۲ اختصاص یافته است. این جشنواره طی چهار سالی که از عمرش می گذرد توانسته مبلغ ۱۶۰.۰۰۰.۰۰$ برای انجمن های خیریه ریچموند هیل جمع آوری کند.

 هدف از برگزاری این فستیوال ضمن کمک به نهادهای خیریه شناساندن رستوران های شهر ریچموند هیل بوده به طوری که ساکنان شهر ریچموند هیل بیشتر با رستوران های محلی خود آشنایی پیدا کنند و امید این که این آشنایی منجر به شکوفایی اقتصاد شهر ریچموند هیل شود، و از طرفی دیگر با استفاده از همیاری های مالی از طرف صاحبان شرکت ها و افراد نیکوکار شهر، با جمع آوری پول به نهادهای خیریه شهر کمک کنیم.

من هم به عنوان یکی از اعضا کمیته برگزارکننده این برنامه از سال ۲۰۰۷ افتخار همکاری با این کمیته را داشته ام، و بنیانگذار این فستیوال آقای ویتو اسپتوفرا هستند که به مدت  شانزده سال گذشته در شهر ریچموند هیل به سمت نماینده شورای شهر و نماینده منطقه ای شهر  ریچموند هیل  مشغول به کار بوده اند.

تعداد بازدید کنندگان این فستیوال هر ساله رقمی  حدود ۱۵۰۰ نفر است که از غذاها و شیرینیجات متنوع که از طرف صاحبان رستوران ها، قنادی ها و توزیع کنندگان مواد غذایی عرضه می شود، استفاده می کنند.

امسال فرصتی مناسب است که از غرفه های بیش از پنجاه رستوران، قنادی و توزیع کنندگان مواد غذایی دیدن نمایید که ضمن آشنایی با رستوران ها و قنادی های شهر که می تواند کمکی باشد برای انتخاب رستوران مورد علاقه تان در مواقعی که می خواهید به رستوران بروید، در یک امر نیکوکارانه نیز شرکت کنید.

 

در بدو ورود کتابچه هایی به مدعوین تقدیم می شود که منبع اطلاعاتی  برای شناخت رستوران ها است. برنامه های هنری فستیوال متنوع و شاد با تزئینات پاییزی است.

زمان مناسبی است که همسایگان، اعضا شورای شهر ریچموند هیل، تعدادی از نمایندگان مجلس انتاریو، شهردار ریچموندهیل  و شخصیت های سیاسی و اجتماعی را از نزدیک ملاقات نمایید.

این کمیته افتخار داشته با درآمد حاصل از این جشنواره طی سال های گذشته از نهادهای زیر حمایت مالی نماید.

 

۲۰۰۷     The Richmond Hill Food Bank

              The Mayor’s Endovement Fund for The Arts

۲۰۰۸     Autosim Ontario-York Region chapter

             York Central Hospital Foundation

۲۰۰۹     The Mosaic Interfaith-out of Cold

             The Rose of Sharon

۲۰۱۰     Canadian Diabetes Association

             Yellow Brick House

 

هموطنان گرامی امسال اولین سالی است که پوستر برنامه در هفته نامه های فارسی زبان به فارسی چاپ می شود. امیدواریم حضور شما ایرانیان عزیز در فستیوال چند فرهنگی شهرمان ریچموندهیل مثل همیشه قابل توجه باشد. به امید دیدار همگی عزیزان.

 

بهای بلیت: ۱۵ دلار (که شامل ورودیه و غذا می باشد) و برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است.

مکان:

Richmond Green Sport Centre

۱۳۰۰ Elgin Mills Road East, Richmond Hill

زمان: یکشنبه ۳ اکتبر ۲۰۱۰ از ساعت ۱:۰۰ بعدازظهر تا ۳:۳۰ بعدازظهر

محل تهیه بلیت:

کتاب فروشی سرای بامداد شماره ۱۰۷۲۰ خیابان یانگ    

 فروشگاه پارس، شماره ۶۰۸۹ خیابان یانگ    

تلفن اطلاعات: ۲۰۲۰-۷۲۶-۴۱۶ 

 

پانویس ها:

۱ـ انجمن خیریه کانادایی دیابت نهادی است که اطلاعاتی درباره ی چگونگی بروز بیماری دیابت، عوارض بیماری و روش های مقابله با آن و همچنین کمک به بیماران مبتلا توسط مشاوران متخصص را در اختیار مراجعان قرار می دهد. (تلفن ۸۴۶۴-۲۲۶-۸۰۰-۱) 

www.diabetes.ca

۲ـ انجمن خیریه خانه آجر زرد موسسه ای است که با مشاوران متخصص، مربیان، کارکنان دولت و داوطلبان آموزش دیده به بازسازی زندگی زنان و کودکانی که  مورد آزار قرار گرفته اند در ناحیه یورک کمک می کند و پناهگاه های  اضطراری، خدمات امدادرسانی و اطلاع رسانی و  مجموعه ای از خدمات و برنامه هایی برای زنان و کودکان به طور رایگان و کاملاً محرمانه به زبانهای مختلف در دسترس آنها قرار دهد. سرویس این سازمان بیست و چهار ساعته است. (تلفن ۳۲۴۷-۲۶۳-۸۰۰-۱ )

www.yellowbrickhouse.org/english