شهروند- کاتلین وین، نخست وزیر انتاریو، روز سه شنبه اعلام کرد که بودجه ای ۲.۲ بیلیون دلاری، که از آن با عنوان بودجه ی تاریخی یاد می شود، برای کمک به بهبود نگهداری از کودکان در انتاریو اختصاص می دهد. بر همین اساس بیش از ۱۰۰,۰۰۰ کودک در استان انتاریو می توانند از سال ۲۰۲۰ و از سن ۲ سالگی تا قبل از مدرسه، از مهدکودک مجانی استفاده کنند. این بودجه ی تاریخی که قرار است طی سه سال اعمال شود به خانواده های انتاریو، بویژه ساکنان تورنتو کمک می کند که بتوانند حدود سالی ۱۷۰۰۰ دلار در هزینه های نگهداری کودکان صرفه جویی کنند.

خانم وین می گوید که این بودجه یک سرمایه گذاری بسیار مهم برای کودکان در آینده است و به خانواده ها بویژه زنان کمک می کند تا بتوانند با خیال راحت بعد از بچه دار شدن به کار خود برگردند. این بودجه بخشی از برنامه گسترش مهدکودک های دارای مجوز است که سال ۲۰۱۶ وعده ی آن داده شده بود و دولت لیبرال در تلاش است تا تعداد این مراکز را در طی سه سال افزایش دهد.

هزینه ی مهدکودک و نگهداری از کودکان در استان انتاریو و بویژه در تورنتو نسبت به سایر استان های کانادا بسیار بالاست و در اغلب موارد تنها خانواده های با درآمد بسیار بالا می توانند هزینه ی مهدکودک را تقبل کنند.