شهروند- برای بسیاری از کانادایی ها که عادت به سفر کردن با وسایل نقلیه ی عمومی دارند اتوبوس های کمپانی مسافربری Greyhound که علامتش یک سگ مشکی در حال دویدن است نامی آشنا است. این کمپانی به تازگی اعلام کرد که از تاریخ اول اکتبر سال جاری خدماتش در استان های آلبرتا، ساسکاچوان، مانیتوبا کنسل می شود و در استان بریتیش کلمبیا این خدمات بسیار محدود شده و تنها در یک مسیر ونکوور- سیاتل به فعالیت ادامه خواهد داد. استان های انتاریو و کبک تنها استان هایی است که خدمات Greyhound همچنان در آنها ادامه خواهد داشت. بر اساس این تصمیم ، ۴۱۵ نفر شغل خود را از دست خواهند داد و حدود دو میلیون مشتری نیز از این خدمات بی بهره خواهند ماند.

دلایل مهم این محدود شدن خدمات، کاهش میزان مسافران، تمایل به داشتن خودروی شخصی و کاهش میزان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در کانادا اعلام شده است. این اقدام بسیاری از شهرهای کوچک و جوامع مردمان بومی در این مناطق را بدون وسایل حمل و نقل عمومی به حال خود رها میکند.

سخنگوی کمپانی Greyhound می گوید که بارها از دولت های فدرال و استانی درخواست کمک و تامین مالی کرده است، اما به نتیجه ی دلخواه نرسیده است و نمیتواند بیش از این ضرر و زیان را تحمل کند.

سالمندان، دانشجویان و توریست ها بیشترین افرادی هستند که برای رفت وآمد از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگتر از این سرویس استفاده می کردند که لغو سرویس گری هاند بر وضعیت رفت و آمد آنها تأثیر گذاشته است.