با اینکه شنا یکی از لذت بخش ترین و مفرح ترین ورزشهاست و آبتنی در استخر می تواند تسکین و آرامش مورد نیاز در مقابل با گرمای تابستان را فراهم کند، متخصصان هشدار می دهند که  ممکن است کودکان در صورت قورت دادن آب کلردار استخر بیمار شوند. این مساله بسیار متداول است که آب استخر درحین بازی و شور و هیجانات کودکان، وارد دهانشان شود. حتا ممکن است برخی از کودکان علیرغم هشدار والدینشان از آب استخر بنوشند .

آب یک محیط بسیار مناسب برای رشد و انتقال میکروبها و موجودات ذره بینی است و می تواند عامل بیماری هایی مانند هپاتیت، تب تیفویید، اسهال آمیبی و باسیلی، تبخال، ورم ملتحمه چشم و زرد زخم که این قبیل موجوات میکروسکپی محیط های گرم و مرطوب همراه با غذای کافی را ترجیح می دهند.

امروزه یکی از متداول ترین روش های استریل کردن آب استخرهای سرپوشیده فرآیند کلرزنی است، اما این روش کم هزینه و کارآمد، معایبی نیز دارد که یکی از این مشکلات می تواند :

* تاثیر مضر آن بر سلامتی کودکان سن ۷ تا ۸ ساله باشد. استفاده طولانی مدت و مدام از این استخرها می تواند در سیستم تنفسی و عصبی آنان تاثیر نامطلوبی بگذارد.

* احتمال دارد که کودکان مشکلاتی در بینایی شان احساس کرده و همچنین تورم و سوزش در چشمها، گلو، بینی و گوش هایشان پدید آید و نیز تاثیر منفی بر سیستم  تنفسی آنان بگذارد.

* کودکان مشکلات تنفسی را تجربه کرده و سرفه های مکرر و سخت از قفسه سینه خواهند داشت. آنها همچنین تب و لرزهای ناگهانی و غیر قابل کنترلی خواهند داشت. کودکانی که هر یک از این نشانه ها را داشته باشند باید سریعتر به اورژانس منتقل شوند.

پس از اینکه شنای کودک تمام می شود، سوزش و سرخی در اطراف چشم ها، بینی، دهان و گوش هایشان  را بررسی کنید. اینها می تواند نشانی از کلر باشد.

یک پزشک اورژانس در بیمارستان مرکزی میدولند Meadowlands در نیوجرسی برای کمک به والدین جهت حفاظت از فرزندانشان توصیه کرده است که والدین به علایم و نشانه های که از چند ساعت تا۷۲ ساعت پس از شنا ممکن است بروز کند، توجه کنند. اولین نشانه بروز مشکل معمولن شامل:

ناراحتی معده و استفراغ، سرفه های مداوم، آشفتگی، تنگی نفس و کوفتگی می باشد.

بیمه های تکمیلی، ابتدایی ترین پوشش های مورد نیاز در خصوص دارو، درمان، دندان، چشم  و آنچه بیمه بهداشت استانی پوشش نمی دهد نظیر آمبولانس، ماساژتراپی، کایروپراکتور، فیزیوتراپی، وسایل پزشکی و بیمارستانی، مشاور روانشناس را در اختیار بیمه شده قرار می دهد. این بیمه به شکل های مختلف فردی و گروهی با تنوع پوشش، درصد مشارکت جهت فرد بیمه شده قابل اختیار است.

از طرفی دیگر در بیمه های مسافرتی، همچنین بیمه های ویزیتور به کانادا در انواع و اقسام آن، پوشش اظطراری برای موارد چشم پزشکی دارد. در این خصوص می توانید به policy word    بیمه و یا با نماینده بیمه تماس گرفته و جویای اطلاعات بیشتر شوید.

مشاور علمی پزشکی شرکت بیمه ، آقای دکتر پژمان حنیفی مقدم (ایمونولوژیست)

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل می آوریم که تجربه  های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی میباشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمیشود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

www.insufin.com