شهروند- انتخابات شهرداری تورنتو برای تعیین شهردار در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۱۸ برگزار خواهد شد. در این انتخابات جان توری، شهردار فعلی و جنیفر کسمت (Jennifer Keesmaat)، برنامه ریز شهری و استاد دانشگاه، با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. یکی از مهم ترین مسائلی که این دو کاندیدا بر سر آن رقابت تنگاتنگی را در پیش گرفته اند موضوع مسکن ارزان در تورنتو است.

به گفته ی جنیفر کسمت تورنتو به لحاظ گرانی مسکن بویژه ی مسکن اجاره ای از ونکوور پیشی گرفته است و مستاجران در این کلان شهر با مشکلات زیادی در این زمینه دست و پنجه نرم میکنند.

کسمت می گوید که جان توری از تمامی امکانات و منابع مالی موجود در اختیارش برای مبارزه با این معضل استفاده نکرده است. جنیفر کسمت وعده میدهد که در صورت انتخاب شدن در سمت شهردار طی ۱۰ سال آینده ۱۰۰,۰۰۰ مسکن اجاره ای نو برای شهروندان تورنتو ایجاد کند. او درباره ی تامین مالی و چگونگی تحقق این وعده هنوز سخنی به میان نیاورده است و می گوید جزییات این طرح درآینده ای نزدیک اعلام خواهد شد.

جان توری ، شهردار فعلی تورنتو، پیشتر وعده داده بود که در طی ۱۲ سال ۴۰,۰۰۰ مسکن اجاره ی با قیمت مناسب برای ساکنان تورنتو ایجاد خواهد کرد که نسبت به وعده ی کسمت بسیار کمتر است.

به گفته ی کسمت میزان اجاره ی آپارتمان ارزان باید رقمی حدود ۹۸۰دلار برای آپارتمان یک خوابه و حدود ۱۴۰۰ دلار برای آپارتمان دوخوابه باشد؛ اجاره ای که این روزها برای اهالی تورنتو بیشتر شبیه یک رویاست و تحقق آن در آینده با ابهامات زیادی روبروست.