روزهای کوتاه تابستان تورنتو رو به پایان است و کم کم فرزندان ما برای برگشتن به مدارس، آماده می شوند. برخی هم امسال، برای نخستین بار، تجربه مدرسه رفتن را لمس می کنند. دوران مدرسه یعنی دوران خرید کردن، انتخاب کردن و پول خرج کردن … و همه چیزهایی است که جوانان می توانند تمرین کنند و شما می توانید راهنمایی هایی جهت انتخاب هایی به آنها دهید که بر اساس مقدار پول برنامه ریزی شده باشد.

بین امروز و فردا به عبارتی، روز رسیدن به مقطع دانشگاهی فرزندان راه درازی در پیش است. هزینه های تحصیلی را ناچیز نشمرید. برای مثال در رشته هایی نه چندان تخصصی هزینه ثبت نام حدود ۴۸۰۰ دلار می باشد. این دانش آموز نیاز به کتب درسی دارد که به همراه هزینه رفت و آمد و هزینه مسکن و خوراک او بر طبق آمار حدود ۶۵۰۰ دلار خواهد شد. اگر این شخص در طول سال فقط ۸۰۰ دلار هزینه های دیگر داشته باشد. ما با پرداخت ۱۶ هزار دلار در سال مواجه خواهیم بود. اگر قرار باشد این هزینه را برای ۴ سال پرداخت کنیم، رقم ۶۴ هزار دلار برای تحصیلات او باید بپردازیم. ضمن اینکه در چه رشته ای تحصیل خواهد کرد؟ بی شک در رشته های پزشکی و حقوق این هزینه ها بیشتر خواهد بود. ناگفته نماند که هزینه تحصیل فرزندی که امروز به دنیا می آید به مراتب بیشتر و بالغ بر ۱۰۰.۰۰۰ دلار خواهد بود .

آیا توانایی پرداخت این رقم را داریم؟ اگر فرزندمان خردسال است آیا خود را برای رقمی شاید چندین برابر (بنا به رشد ارقام) در سال های آتی آماده کرده ایم؟

 

طرح پس انداز تحصیلی در سال ۱۹۶۰ به تصویب رسید و از سال ۱۹۹۸ کمک دولتی نیز به آن اضافه شد. ما می توانیم از زمان تولد کودکمان تا پایان سن ۱۷ سالگی در این صندوق پس انداز مشارکت کنیم. به محض افتتاح حساب پس انداز تحصیلی از ۵۰۰ دلار مشارکت دولتی برخوردار می گردیم و تا سقف ۹۲۰۰ دلار نیز می توانیم از کمک دولتی بهره گیریم. کمک دولتی در این حالت از ۲۰ تا ۴۰ درصد می باشد و قطعا رقم جمع شده می تواند در زمان ورود فرزندانمان به هر مرکز تحصیلی عالی (موسسات آموزشی، کالج و دانشگاه) کمک شایانی برایش باشد. شاید اینجا برایتان این سوال پیش بیاید که چنانچه فرزندتان در آینده به هیچ تحصیلی مایل نبود تکلیف پول شما چه خواهد شد؟ در این حالت و در صورتی که نخواهید مشمول کسورات شوید، شما می توانید این پول جمع آوری شده را به فرزند دیگرتان و یا به صندوق بازنشستگی برای خودتان منتقل نمایید.

فرزندمان بزرگترین دارایی ما محسوب می شود. برای آنها آرزوها داریم، چه خوب که به فکر امروز و آینده فرزندمان با تهیه بیمه بیماری های کودکان و جوانان با اشکال مختلف آن و برنامه ریزی های متنوع مالی مناسب در بهترین زمان باشیم.

اقتباس   www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت  به عمل میآوریم که تجربه  های خوب وبد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن درجهت اطلاع رسانی میباشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمیشود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید:

www.insufin.com