شهروند ـ درشهروند ستونی به معرفی ایرانیان موفق و دستاوردهایشان در ادبیات، ورزش، هنر، علم، سیاست و حرفه تخصصی شان در هر گوشه ی جهان، حتی در ایران اختصاص داده شده است. می دانیم که خبر بسیاری از موفقیت ها به رسانه ها راه پیدا نمی کند و تنها در جمع کوچک خانواده و آشنایان عنوان می شود، پس اگر فرد موفقی در اطراف خود می شناسید، لطفا به ما معرفی کنید. ما به دنبال مشهورترین ها نیستیم، اتفاقا یکی از اهدافمان این است که بتوانیم آنها را که تا کنون تلاش و خلاقیت و استعدادشان تغییری در زندگی خود و یا دیگران به وجود آورده، ولی دیده نشده اند، به دیگران معرفی کنیم.

در شماره های گذشته مهوش ثابت، آوا هما، سمیرامیس کیا، سونا مقدم، مهدی رضانیا، مریم حفیظی راد، سارا رحیمی، سعید ولدبیگی، نسرین متحده، سوسن رشیدی، بامداد اسماعیلی، عصمت صوفیه، کامران وفا، یارا شهیدی، سایه اسکای، مهران انوری، گلریز قهرمان، وحید رجب لو، شکوفه آذر، زهرا نعمتی، مریم ناظمی، مهسا قربانی، مینو اخترزند، بهروز بوچانی و آرش کمالی سروستانی، بیتا دریاباری، فرح کریمی، گلاره زاده، اشرف قندهاری(بهادرزاده)، تیمور الیاسی، اعضای تیم فوتسال زنان ایران، رضا مریدی، مریم طوسی، گلدی قمری، سیروس حبیب، پریسا تبریز، پی یر امیدیار، امیر خدیر، ساندر ترپهاوس، لیلا اسفندیاری، پیام اخوان، فاطمه معتمدی، دلارام جهانی، دارا بهمنش، مرضیه ابراهیمی، عبدالله رئیسی، لیلی آهی، علی صمدی احدی،ستاره فرمانفرمائیان، ژیلا مساعد و شاهین ایزدیار آشنا شدید.

این هفته با دکتر الهام امامی، دندانپزشک و نخستین رئیس زن دانشکده دندانپزشکی مک گیل آشنا می شویم.

اعضاء هیات علمی دانشگاه مک گیل (McGill) در آخرین نشست خود، دو زن را به عنوان رئیس دانشکده دندان‌پزشکی و رئیس مدرسه آموزش مداوم این دانشگاه انتخاب کردند.

رئیس آینده دانشکده دندان‌پزشکی مک گیل که برای نخستین بار در تاریخ این دانشگاه از بین زنان دندان‌پزشک انتخاب شده است، یک پزشک ایرانی است که سال ۲۰۰۲ پس از هفده سال کار بالینی دندان‌پزشکی در بخش‌های دولتی و خصوصی ایران، به کانادا مهاجرت کرده است.

الهام امامی، استاد تمام بخش دندان‌پزشکی ترمیمی دانشگاه مونترال واقع در استان کبک کانادا، اول جولای ۲۰۱۸ (۱۰ تیر۹۷)، برای دوره‌ ای پنج‌ساله، جایگزین دکتر پل آلیسون رئیس سابق این دانشکده که ده سال این سمت را بر عهده داشته است، شد.

 دکتر الهام امامی یک دانشمند شناخته شده بین‌المللی است که تمرکز حرفه‌ای خود را بر بهبود وضعیت سلامت دهان از طریق خدمات، آموزش و تحقیق قرار داده است. او که از سال ۲۰۱۱ استاد راهنما در دانشکده دندانپزشکی مک گیل و همچنین مدیر اجرایی واحد تحقیقات سلامت دهان و توان‌بخشی دانشگاه مونترال است، بیشتر تحقیقات چند رشته‌ای و بالینی خود را در سه حوزه درمان‌های پرستودنتیکس، تأثیر سلامت دهان بر سلامت عمومی و نابرابری‌های اجتماعی در جوامع روستایی انجام داده و می‌دهد.

پروفسور الهام امامی همچنین دارای پی‌اچ‌دی در رشته بایومدیکال و MSc در رشته پروستودنتیکس از دانشگاه مونترال است و فوق دکترای خود را در رشته‌های سلامت دهان در عموم مردم و همه‌گیری سرطان، به ترتیب در دانشگاه‌های مک گیل و مرکز تحقیقات بیمارستانی دانشگاه مونترال (CRCHUM) به اتمام رسانده و در دانشگاه تهران، دندان‌پزشکی عمومی خوانده است.

در تازه ترین خبری که سوم اکتبر ۲۰۱۸ منتشر شد، دکتر الهام امامی و دکتر پل آلیسون از سوی Canadian Institute of Health Research (CIHR) برای شکل دهی به تحقیقات سلامت کانادا  ـ که برای کانادایی ها بسیار حیاتی ست ـ منصوب شدند.

دکتر امامی، در پیام خوشامدگویی شروع سال تحصیلی دانشگاه در مقام رئیس دانشکده، خطاب به دانشجویان و همکاران دانشکده دندانپزشکی دانشگاه مک گیل که در وبسایت این دانشگاه منتشر شده، در پایان شعاری نوشته که خود سخت به آن پایبند است:

Together we can make a difference for our society

دکتر امامی با تلاش ها و عملکردش نشان داده که در هر جایگاهی که بوده برای این تغییر مثبت در جامعه تلاش کرده است.