شهروند- قابلیت جدید “گوگل مپ” به رانندگان این امکان را می دهد که قبل از رسیدن به دوربین های کنترل ترافیک از مکان آنها آگاه شوند و در صورت نیاز سرعت خود را کاهش دهند.

این قابلیت که به تازگی در اپلیکیشن گوگل مپ راه اندازی شده است مکان هایی که دوربین های مدار بسته کنترل ترافیک در آنها نصب شده است را بر روی نقشه نشان می دهد و رانندگان می توانند قبل از شروع سفر از آنها آگاه شوند. همچنین در ضمن سفر این نرم افزار به رانندگان پیغام و هشدار زبانی می دهد و می گوید که دوربین در همین نزدیکی است.

به گفته ی یکی از افسران پلیس در کلگری این قابلیت گوگل مپ باعث خواهد شد که میزان تصادفات در مکان هایی که دوربین نصب شده است کاهش یابد. به گفته ی این افسر پلیس مکان دوربین های مدار بسته بر اساس میزان ترافیک و تصادف در یک منطقه انتخاب می شود و این قابلیت باعث خواهد شد که رانندگان در هنگام رسیدن به این مکان ها سرعت خود را کاهش دهند و این دقیقا همان چیزی است که پلیس می خواهد.

گوگل اعلام کرده است که بزودی دارندگان گوشی های اندروید هم می توانند از این قابلیت استفاده کنند و اصلا تصمیم ندارد با نرم افزار Wase ادغام شود.