وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده در نظر دارد برای اپلیکیشن‌های چینی، از جمله تیک‌تاک، محدودیت دسترسی کاربران را اعمال کند.

به گزارش فاکس نیوز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز دوشنبه ۱۶ تیرماه در پاسخ به این پرسش مجری برنامه که آیا پس از انتشار خبر ممنوعیت تیک‌تاک در هند و همچنین احتمال ممنوعیت آن در استرالیا، آمریکا نیز در نظر دارد تا تصمیم مشابهی بگیرد، گفت که او و پرزیدنت ترامپ مسئله امنیتی تیک‌تاک را بسیار جدی گرفته‌اند.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اقدامات مشابهی نظیر مخالفت دولت ایالات متحده با حضور فناوری هواوی در زیرساخت‌های آمریکا و شناسایی زی‌تی‌ای به عنوان خطری برای امنیت ملی آمریکا، تاکید کرد که آنها مدت‌ها است در حال بررسی موضوع اپلیکیشن چینی تیک‌تاک هستند. وی همچنین به شهروندان آمریکایی در رابطه با استفاده از این برنامه کاربردی و دستیابی حزب کمونیست چین به اطلاعات‌شان، هشدار داد.

پیش از این نیز دو سناتور آمریکایی طرحی را برای ممنوعیت استفاده کارمندان دولت آمریکا از اپلیکیشن ارتباطی «تیک‌تاک» ارائه داده بودند. 

تیک‌تاک (TikTok) یک برنامه کاربردی (اپلیکیشن) جدید است که چند صد میلیون کاربر دارد و رقیب اینستاگرام و اسنپ‌چت محسوب می‌شود. کاربران می‌توانند با آن ویدئوهای کوتاه از زندگی روزمره خود تهیه کنند و با افزودن موزیک یا افکت‌هایی مثل کاهش سرعت ویدئو یا اضافه کردن فیلتر، ویدئوی تولید شده خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. 

تاکنون چندین نهاد آمریکایی نسبت به نزدیکی مالکان این اپلیکیشن به دولت چین، و نیز درباره جمع‌آوری اطلاعات کاربران توسط این شرکت و انتقال آن به پکن هشدار داده بودند.

صدای امریکا