شرکت فیسبوک از بستن چندین صفحه در فیسبوک و اینستاگرام که با هدف دخالت در انتخابات آمریکا، اطلاعات کذب و غلط منتشر می‌کردند، خبر داد.

فیسبوک سه‌شنبه ۶ آبان اعلام کرد، ۱۲ حساب کاربری،  شش صفحه  در فیسبوک و ۱۱ حساب کاربری در اینستاگرام که به نمایندگی از نهادهای دولتی فعالیت هماهنگ در جهت انتشار خبرهای کذب و اطلاعات غلط داشتند را مسدود کرده است. این صفحات از داخل ایران اداره می‌شدند و مخاطبان در ایالات متحده و اسرائیل را هدف قرار داده بودند.

اقدام اخیر فیسبوک در شرایطی روی داده که هفته پیش، جان رتکلیف مدیر اطلاعات ملی و کریستوفر ری مدیر اف‌بی‌آی طى یک کنفرانس خبری اعلام کردند که ایران و روسیه اطلاعات ثبت نام رأی دهندگان را با نیت دخالت در انتخابات نوامبر به دست آورده‌اند. مدیر اطلاعات ملی گفت: «ما قبلا شاهد ‌این بوده ایم که ایران ایمیل‌های جعلی به منظور ارعاب رأی دهندگان، برانگیختن ناآرامی اجتماعی و تخریب پرزیدنت ترامپ ارسال می‌کند.»

وزیر خارجه آمریکا روز جمعه ۲ آبان در بیانیه‌ای گفت که ایالات متحده دخالت خارجی در انتخاباتش را تحمل نخواهد کرد. مایک پمپئو افزود: کل دولت آمریکا از تمام ابزارهایی که در اختیار دارد برای هدف قرار دادن آنهایی که تلاش می‌کنند در روند دموکراتیک ما دخالت کنند، استفاده می‌کند. رژیم ایران برای مدت‌های طولانی از ماشین تبلیغات حکومتی خود برای دروغگویی به مردم ایران و شعله‌ور کردن آتش تنفر از ایالات متحده استفاده کرده است.

رادیو امریکا