شهروند ـ فرح طاهری: سومین جشن بزرگ سازمان زنان ایرانی انتاریو، جمعه ۱۱ می ۲۰۱۲ در سالن اسپیراله، برگزار شد.

حدود دویست تن ایرانی و غیرایرانی گرد آمده بودند تا یک بار دیگر حمایت خود را از فعالیت های سازمان زنان نشان دهند. این جشن به همت اعضای هیئت مدیره، کارکنان و داوطلبان تلاشگر سازمان زنان برگزار شد.

گردانندگی مراسم را ماها شاملو، از داوطلبان سازمان زنان عهده دار بود.

بالا: نزهت جعفری، مایکل کوتو پائین: افخم مردوخی و مهرنوش اقدسی

افخم مردوخی رئیس هیئت مدیره، چون همیشه، با خوشامدگویی آغاز کرد و شمه ای از فعالیت های سازمان را برشمرد.

در ادامه، آقای مایکل کوتو، نماینده مجلس انتاریو از شرق دان ولی، که برای اولین بار در این مراسم حضور داشت، در سخنان کوتاهش از اینکه سازمان زنان ایرانی انتاریو در حوزه ی نمایندگی او قرار دارد، ابراز خوشحالی کرد. آقای کوتو همچنین درود و شادباش های خانم کاتلین وین(وزیر امور شهری و خانه سازی و وزیر امور بومیان کانادا)، آقای رضا مریدی (نماینده مجلس انتاریو) و خانم شلی کارول (عضو شورای شهر تورنتو) را به سازمان زنان ابلاغ کرد.

او گفت: سازمان زنان سالیانه حدود یکصد کارگاه آموزشی به کامیونیتی ارائه می کند که بسیار خدمات برجسته ای ست.

آقای کوتو همچنین به کمک های سازمان به زنان تازه وارد مهاجر اشاره کرد و این خدمات را برای جذب تازه واردان به جامعه ی میزبان، مهم و حیاتی خواند.

در ادامه مهرنوش اقدسی، معاون سازمان زنان ایرانی انتاریو، سخنران بعدی را معرفی کرد.

خانم نزهت جعفری، مدیر اجرایی کمیسیون عدالت انتاریو، سخنران اصلی امسال، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جشن سازمان زنان، با مراجعه به آمار، در مورد وضعیت حقوق زنان در کشورهای مختلف گفت.

خانم جعفری افزود: در نیمه ی دوم قرن بیستم، شاهد رشد سریع حضور زنان در عرصه ی سیاست و در پارلمان ها بودیم. اما در آغاز قرن بیست و یک چنین پیشرفتی را ندیده ایم.

او تأکید کرد: در سطح استانی، نمایندگان زن در پارلمان های استانی حدود ۲۵ درصد بوده، که در منیتوبا ۳۲ درصد و در نیوبرانزویک ۱۸درصد بوده است. اما در سطح شهری، در شورای شهر تورنتو، تنها ۷درصد از اعضا را زنان تشکیل می دهند.

خانم جعفری در ادامه سخنانش به وضعیت اشتغال زنان اشاره کرد و به شکافی که در این زمینه بین مردان و زنان وجود دارد.

بالا بهناز معین و لیشیا پیل، پایین ماها شاملو، نیلو برون، آذر معصومی، نسرین خاتم

سخنران به اهمیت امر توانمندسازی زنان اشاره کرد و گفت این توانمندسازی باید در همه ی زمینه ها، اقتصادی ـ اجتماعی ـ روانشناختی ـ سیاسی ـ و … صورت گیرد و برابری حقوقی امکان پذیر شود.

مراسم با قرعه کشی جوایز نفیس ادامه یافت. آذر معصومی از هنرجویان کلاس رقص آیدا مفتاحی، رقصی با عنوان “پنجره ها” با طراحی فرزانه کابلی و ساقی اجرا کرد.

چهار زن نوازنده ی ویلن سل، با موسیقی کلاسیک خود صرف شام را گوارا ساختند.

پس از شام، لیشیا پیل، شاعر که پیش از این در جشن روز زن سازمان زنان هم هنرنمایی کرده بود، با سحر کلماتش همه را افسون کرد.

بهناز معین از همراهان سازمان زنان، شعری از فروغ فرخزاد دکلمه کرد.

و مانند همیشه دی جی تکین، با آهنگ های شاد، همگان را دعوت به رقص کرد و رقص و پایکوبی تا ساعاتی از شب ادامه یافت.