کلکسیون بی نظیری از تاثیرگذارترین و پرکارترین هنرمند اسپانیایی قرن بیستم، پابلو پیکاسو در گالری هنر انتاریو AGOبه نمایشگاه درآمده است. این آثار که متعلق به موزه ی پیکاسو در پاریس هستند در چندین موزه ی معروف جهان به نمایش درآمده و مورد استقبال هنرمندان و هنردوستان بسیاری در سراسر دنیا قرار گرفته است و با منافع مادی و معنوی بسیاری همراه بوده است.  در این نمایشگاه می توانیم شاهد هفتاد سال تلاش بی وقفه ی این هنرمند برجسته‌ در عرصه ی هنر باشیم،‌ هنرمندی که نه تنها مبدع یکی از مهمترین سبک های هنر قرن بیستم، کوبیسم است، بلکه بدون شک نوآوری های او بر سرنوشت تاریخ هنر مدرن بسیار موثر بوده است.

هنرمندی که پیش از آنکه حرف بزند طرح می زند و “مداد” اولین کلمه ای است که بر زبان می آورد، و همچنان بر قله ی قرن بیستم می درخشد.

پوستر نمایشگاه

در این نمایشگاه ۱۴۷ اثر از آثار شخصی پابلو پیکاسو به نمایش درآمده است که این آثار تا ماه آگوست در گالری هنر انتاریو در مرکز شهر تورنتو کانادا در معرض دید مخاطبان قرار خواهند گرفت. آثاری که فراتر از بوم و رنگ رفته است و با استفاده از تکه چسبانی و اضافه کردن کاغذها، روزنامه ها و حجم های گوناگون آثار متفاوت کلاژی را به وجود آورده اند که باعث چشم انداز تازه ای در تاریخ هنر مدرن گردیده است. همچنین می توانیم از دیگر فعالیت های هنری او در مجسمه، چاپ و حکاکی نام برد که در نوع خود بسیار چشم گیر هستند، آثاری که به استثناء کشور فرانسه کمتر در دیگر نقاط جهان در معرض دید قرار گرفته اند. در این نمایشگاه با جنبه های دیگری از آثار او آشنا خواهید شد که مربوط به دوران های آبی، سرخ، کوبیسم و سورئال او می باشند.

در هر دوره، هر اثر او نمایانگر خود او و پاسخ ها و عکس العمل هایی است که او نسبت به جهان اطراف خود دارد و نگاه منحصربه فرد و واقعگرایانه است که در تعریف آن به ندرت می توان برای رویا و اوهام جایی پیدا کرد و اینگونه است که پیوسته فاصله ای بین او و مکتب سورئالیسم حفظ شده است، اگرچه ردپای او در مکتب کوبیسم پیوسته پایدار بوده است و پلی بوده است برای به وجود آمدن آنچه هنر امروز ما را ساخته است.