تغذیه و بهداشت خانواده

 

پژوهشگران مرکز تحقیقات سرطان Fred Hutchinson در آمریکا یافته جدیدی را انتشار داده اند مبنی بر این که زنانی که داروهایی مانند Cardene  و Norvasc (کلسیم چانل بلاکر) مصرف می کنند حدود ۵/۲ برابر زنانی که این داروها را مصرف نمی کنند، به سرطان پستان دچار می شوند. این خبر که در ژورنال علمی JIM به چاپ رسیده شاید یکی از مهمترین خبرهایی است که رابطه بعضی از داروها را با بروز سرطان سینه روشن می سازد.

drug-c

در این مطالعه حدود ۳ هزار نفر از زنان شرکت داشته اند که ۴۰ درصد از آنها داروهای مورد بحث را مصرف می کردند و در نتیجه بروز سرطان پستان در آنها به شدت افزایش داشته. این بررسی به وضوح نقش داروهای کلسیم چانل بلاکر را در بروز این سرطان نشان می دهد و متاسفانه در دنیا درصد بزرگی از زنانی که به عارضه فشار خون بالا دچار هستند از این داروها استفاده می کنند. از قرار معلوم ترکیبات این داروها در رشد و حرکت سلول های سرطان سینه نقش دارند اگر چه سبب کاهش فشار خون شده و در سلامتی قلب و عروق موثر هستند.

کمبود مصرف آب و رابطه آن با تغییر خلق و خوی

آمار نشان می دهد که حدود ۷۵ درصد مردم آمریکا به عارضه کم آبی دچار هستند و هر روزه به اندازه لازم و کافی آب نمی نوشند که شاید علت اصلی دروی از مصرف آب نوشیدن نوشابه های گازدار و قهوه و آب جو و غیره باشد. اگر شخصی از کودکی به نوشیدن آب عادت نکند به هیچ عنوان نمی توان این عادت را در جوانی و میانسالی و پیری تغییر داد، زیرا آب مایعی است بی رنگ و بو و در برابر این همه نوشابه های رنگارنگ طعم و مزه و جذابیتی ندارد.

در یک بررسی علمی بر روی چند گروه از مردم ثابت شده که کم آبی و ننوشیدن کافی آب در تغییر خلق و خوی و عملکرد حافظه نقش منفی دارد. به طور کلی مصرف دو لیتر یا ۸ لیوان آب برای یک فرد معمولی امریست حیاتی. البته وزن بدن و شغل و نوع فعالیت های بدنی نیز در این مورد نقش دارند که در این صورت باید به آن توجه بخصوص به عمل آید. بدن به طور مداوم نیاز به آب دارد در این صورت نباید تصور کرد که شخصی می تواند آب مورد نیازی که باید به تدریج به بدن برسد، در یک نشست بنوشد. گزارشات علمی نشان داده اند که کمبود آب در بدن سبب بروز عارضه فراموشی می شود و شخص احساس سرگردانی می کند و قادر نخواهد بود با دیگران کنار آمده و به وضوح تغییر خلق و خوی در او به چشم می خورد. ما می دانیم که یکی از مهمترین سم زدای بدن آب است که از طریق کلیه سموم بدن را دفع می کند. به همین جهت اگر آب کافی به بدن نرسد نه تنها متابولسیم یا سوخت و ساز غذا در بدن به خوبی انجام نمی گیرد بلکه سبب انباشته شدن سموم در بدن می شود که خود به سلول های بدن صدمه زده و بیماری های مختلف ظاهر می گردد.

رواج خرید و فروش کلیه انسان در ایران

خرید و فروش و قاچاق پاره های بدن انسان به شدت رایج گردیده و آمار نشان می دهد که درصد بالایی از مردم برای زنده ماندن و ادامه زندگی مجبورند پاره ای از بدن خود را در ازاء مبلغی ناچیز بفروشند. درصد بالایی از مردم هند، مخصوصاً زنان یکی از دو کلیه خود را فروخته و می فروشند. در ضمن متاسفانه اوراق بدن انسان سالم توسط قاچاقچی های دور دنیا به کرات گزارش می شود. می گویند درصد بالایی از کودکان و جوانان که ناگهان مفقود می شوند بدنشان در سلاخ خانه هایی اوراق می شود و به فروش می رسد. شرم بر آن جراحان و پزشکانی که در این قاچاق دست دارند و به خاطر پول یک کلیه یا دیگر اعضای بدن، حاضرند جوانی را از بین ببرند. بلایی که بر سر یکی از دوستانم که پزشکی است معروف آمده و بیانگر این فاجعه بزرگ و شاهد زنده آدم ربایی برای استفاده از اعضای بدنشان مرا مأیوس می کند که چطور در جایی از دنیا به خاطر حفظ جان یک انسان بالای صد ساله، گروهی از پزشکان و پرستاران و متخصصان فن تلاش می کنند ولی در روز روشن و در بازارهای آزاد افرادی را که به خاطر فقر مالی لقمه نانی ندارند، شکار کرده و با دیناری کلیه آنها را می خرند. افراد منفعت طلب همه جا در کمین نشسته اند، حتی در همین کانادای خودمان تا آنهایی که در فقر مطلق زندگی می کنند، وادار به فروش اعضایشان کنند و برای هر کلیه حدود ۳۰ هزار دلار بپردازند، در حالی که صدمه ی جانی آن به مراتب بیش از این ها است. در همین حال زن بینوای ایرانی که به خاطر جهیزیه دخترش در جلو بیمارستانی در تهران روزها در انتظار یک مشتری است مبلغی به مراتب کمتر از این برای یک کلیه اش دریافت می کند.

برای فروش کلیه چنین آگهی هایی را بر در و دیوار بویژه بیمارستان ها می بینید

برای فروش کلیه چنین آگهی هایی را بر در و دیوار بویژه بیمارستان ها می بینید

خبرگزاری بی بی سی چندی پیش برنامه ای ارائه کرد که دیدن و شنیدن آن دردآور است و انسان نمی تواند و تحمل آن را ندارد تماشاگر چنین فاجعه بی سابقه ای شود. می گوید در جلوی اکثر بیمارستان های مختلف ایران، مردم با پلاکارت هایی واضح و روشن به دنبال خریدار کلیه هستند. اینها با جان خود بازی می کنند. وقتی از آنها سئوال می شود چرا دست به این عمل می زنید متوجه خواهید شد که شخص دیناری در بساط ندارد و به خاطر لقمه نانی برای خود و خانواده مجبور به فروش پاره ای از بدن خود شده.

اگر در آینده، کلیه ی دیگر این افراد اشکال پیدا کند، آنها چاره ای جز روبرو شدن با مرگ ندارند.

روزگاری شعار ما این بود: گر عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار، امروز در حالی که بر روی دریایی از ثروت خدادادی زندگی می کنیم، ولی فقط یک دسته و گروه از آن بهره می برند و افرادی که از انسانیت بوئی به مشام آنها نرسیده و با ثروت ملی مملکت ما بانک های دنیا را اشباع کرده اند بدون اینکه لحظه ای از این وضعیتی که برای مردم به وجود آورده اند شرم کنند، شاهد مردمی هستند که خود را در معرض فروش قرار داده اند.

من در یکی دو دهه گذشته هرگز نمی توانستم تصور کنم که زمانی مردم ما به خاطر فقر مالی تکه ای از بدنشان را بفروشند. فکر نمی کردم که مردم ستمدیده ما روزی محتاج پول ناچیزی شوند و اینگونه مستأصل از تنها دارایی خود، یعنی جسم شان خرج کنند.

ما به کجا می رویم؟

بهتر است باور کنید

درباره زردچوبه و نقش آن در بهزیستی و سلامتی و درمان بیماری ها مطالعات زیادی به عمل آمده که به بعضی از آنها به طور اختصار اشاره می شود.

ـ عملکرد زردچوبه در بدن برای پائین آوردن کلسترول بد خون قوی تر از داروهای شیمیایی کاهش کلسترول مانند lipitor است.

ـ در درمان بیماری های ناشی از التهاب بدن مانند آرتروز، اثر زردچوبه بهتر و بی خطرتر از کورتیزون و ترکیبات آن می باشد.

ـ در بررسی علمی عملکرد ترکیبات زردچوبه را با داروی پروزاک که داروی ضدافسردگی است مقایسه کرده اند و باور در این است که زردچوبه اثرش موثرتر بوده و عوارض داروی شیمیایی را ندارد.

ـ زردچوبه رقیق کننده خون است و در بیماران قلبی مانند کومادین عمل می کند.

ـ بررسی دیگری ثابت کرده که نقش زردچوبه در کنترل قند خون خیلی مهم تر از داروهای خوراکی قند خون است.

*دکتر پرویز قدیریان استاد دانشگاه مونتریال در تغذیه، استاد دانشگاه مک گیل در سرطان شناسی، کارشناس سازمان بهداشت جهانی و همکار شهروند است.

www.allnaturalremedies.net

www.cancerriskinfo.com