یک میلیارد دلار سرمایه گذاری و ایجاد ۱۸۰۰ فرصت شغلی در انتاریو

 

شهروند- علی شریفیان: بنا به گزارش تورنتو استار حاصل سفر یک هفته ای کاتلین وین، نخست وزیر انتاریو به چین نتیجه اش بسته شدن حدود ۲۵ قرارداد تجاری بین شرکت های چینی و شرکت های انتاریو شده است.

ارزش این قراردادها به حدود ۹۶۶ میلیون دلار می رسد. این قرارداد ها علاوه بر این سرمایه گذاری قابل توجه شرکت های چینی در انتاریو همچنین ۱۷۹۵ فرصت شغلی و از جمله ۳۲۵ شغل جدید در شرکت عظیم مخابراتی هاوایی واقع در مارکهام ایجاد خواهد کرد.

کاتلین وین در سفر خود از سه شهر بزرگ شانگهای، نانجینگ و پکن بازدید و در روز آخر در پایتخت چین در همایشی که در آن حدود ۵۰۰ نفر از مقامات و صاحبان کسب و کار و تجار بزرگ چین حضور داشتند، شرکت کرده است.

در گزارش تورنتو استار آمده با توجه به اظهار علاقه حدود یک هزار شرکت چینی برای سرمایه گذاری در انتاریو، احتمال زیادی وجود دارد که این شرکت ها قراردادهای سرمایه گذاری بیشتری نیز به زودی با انتاریو امضاء کنند.

در این سفر نمایندگان حدود ۶۰ شرکت انتاریو و همینطور چند وزیر و مقام رسمی، کاتلین وین را همراهی می کردند.

پس از این سفر موفقیت آمیز قرار است اواخر همین هفته استفن هارپر، نخست وزیر دولت فدرال هم به منظور توسعه روابط تجاری بین دو کشور برای سومین بار به چین سفر کند. هارپر قرار است در این سفر نگرانی های کانادا درباره حقوق بشر و رعایت آن در چین نیز با مقامات چینی گفت وگوهایی داشته باشد.

در حال حاضر کانادا بعد از آمریکا بیشترین تبادلات تجاری خارجی خود را با چین دارد.