homa_hoodfar-2

کارزار ایرانیان کانادا برای آزادی فوری و بدون قید و شرط خانم دکتر هما هود فر

 

 

آقایان علی احساسی از حوزه ویلودیل  و مجید جوهری از حوزه ریچموند هیل،

احتراما ، همانگونه که آگاهید خانم پروفسور هما هود فر (۶۵ ساله) تبعه کانادا و استاد  رشته جامعه شناسی و انسان شناسی دانشگاه کنکوردیا  در مونترال پس از فوت همسر و برای  دیدار اقوام  در ماه فوریه امسال به ایران مسافرت کرده اند. به  گفته  خانم آماندا قهرمانی (خواهر زاده خانم هودفر) عوامل  اطلاعات سپا ه پاسداران در ماه مارس امسال و تنها دو روز پیش از  بازگشت نامبرده به کانادا به محل اقامت  دکتر هود فر یورش برده و با ضبط وسایل وی از ایشان بازجوئی کرده و پس از آن نیز از خروج وی از ایران جلوگیری کرده اند. متعاقبا پس از چند روز  بازجوئی خانم دکتر هودفر دستگیر شده و با قید ضمانت در حالی آزاد میشوند که ایشان و  وکیلشان از اتهامشان چیزی نمی دانند و سرانجام روز دوشنبه گذشته ( ۶ ژوئن ) خانم دکتر هود فر به زندان اوین احضار شده و از آن هنگام بدون هیچ دلیلی به صورت غیر قانونی در حبس به سر می برند.

اکنون که سازمان عفو بین المللی و همکاران دانشگاهی خانم دکتر هودفر تلاش هایی را برای آزادی خانم دکتر هودفر آغاز کرده اند، ایرانیان کانادایی از نمایندگان ایرانی تبار در پارلمان کانادا در اتاوا به حق انتظار دارند تا  موضوع آزادی فوری و بدون قید و شرط خانم دکتر هما هودفر را با جدیت تمام در پا رلمان کانادا پی گیری نموده و نتایج تلاش های خود را برای  آگاهی عموم و بویژه ایرانیان کانادا که از نزدیک این مساله را دنبال می کنند به طور مرتب اطلاع رسانی نمایند. بدون شک  پی گیری فوری و مستمر  حبس بدون دلیل خانم هودفر با توجه به تجربه کشته شدن مظلومانه و تلخ و اندوه بار زنده یاد زهرا کاظمی برای ایرانیان کانادا  اهمیتی دو چندان دارد.

پشتیبانان این کارزار خاطر نشان می سازند که مسئولیت نمایندگان ایرانی تبار پارلمان کانادا تنها به  تشویق و ترغیب بدون قید و شرط دولت کانادا به برقراری روابط دیپلماتیک عادی با جمهوری اسلامی ایران ختم نشده،  بلکه حفاظت و پشتیبانی از حقوق اولیه ایرانیان کانادایی که هر کدام بنا بر دلایلی گاهن به دیدار از ایران اقدام می کنند را نیز شامل می شود.  بدیهی است تلاشهایی از این دست  از تبدیل شدن  ایرانیان کانادایی به عنوان گروگان برا ی رسیدن به اهداف و اغراض خاص سیاسی جلوگیری می نماید. مورد خانم دکتر هما هودفر هم به درستی در این  راستا ارزیابی شده و از همین روی آزادی فوری و بدون قید و شرط ایشان خوا سته تمامی ایرانیان کانادایی است.

متن انگلیسی را اینجا بخوانید

پشتیبانان کارزار تاکنون:

سحر آریا

سام آریا

عباس آزادیان

پیام اخوان

سیاوش اسدپور

شبنم اسداللهی

لطیفه اطعامی

نازنین افشین جم

حسین افصحی

نسرین الماسی

فروغ امیری

مهدی امین

مینا ایرانی

عسگر آهنین

فرشته باقری(فیروزی)

زهره بختیار

رضا بنایی

بهرام بهرامی

لیلی پورزند

حسن پویا

ندا تابان

شهرام تابع محمدی

علی تهرانی

سهیلا خداخواه

سعید رهنما

سیما دینی

فرخ زندی

حسن زرهی

سویل ساحل

ناهید ساحل 

علی سرتیپی

آرشاک شجاعی

الاهه شکرائی

نازنین شمس

دکتر مهدی شمس

نگار شمس

کاوه شهروز

لادن شهروز

نسرین صوفی 

محمدحسین فراهانی 

افشین فیروزی

هوشنگ فیروزی

فریده قشمی

علی قشمی

شاهین قشمی

حمید قهرمانی

سپیده غفوری

سحر غفوری

شکور غفوری

شهلا غفوری

ندا غلامی

آژنگ کیان

مهدی کوهستانی

گودرز گرمرودی

لیس لو

اسد مذنبی

احمد مشعوف

انوشه مشعوف

نیما مشعوف

شهرزاد مجاب

هایده مغیثی

آویده مطمئن فر

ناصر مصری

فاطمه منصوری فر

فروغ منصوری فر

کرمعلی منصوری فر

شهرام نامورآزاد

سوفیا نامورآزاد

فریده نقش

علی نیکجو

  نسترن نیکی علیی

علی وکیلی

لیلا یادگاری

بیژن یحیی پور