شهروند مادلین تین (Madeleine Thienزاده ی ونکوور و ساکن مونترال، در بخش داستان، برنده ی جایزه ی ادبی Governor General سال ۲۰۱۶ شده است و اواخر روز سه شنبه در صف دریافت دومین جایزه ی بزرگ ادبی نیز قرارگرفت. رمان او با عنوان ” Do not Say We Have Nothing” همچنین   برای دریافت جایزه ی مهم و معتبر Man Booker به مبلغ ۵۰,۰۰۰ پوند (۸۱,۰۰۰ دلار کانادا) که در لندن اهدا می شود، مورد نظر و بحث بود که البته با اعلام نام برنده، او موفق نشد این جایزه را نیز ازآن خود کند.

thien-book

اگر تین جایزه ی دوم را نیز برنده می شد اولین نویسنده ی کانادایی  بود که هر دو جایزه را در یک سال برده است مانند مایکل اونداجی (Michael Ondaatje) که توانست در سال ۱۹۹۲ برنده ی دو جایزه ی ادبی برای رمان The English Patient شود.

رمان تین، فضای چین را بعد از تظاهرات میدان تیان آن من در سال ۱۹۸۹ به تصویر می کشد و توانسته است در صدر جدول بهترین ها و پرفروش ترین های رمان این فصل قرار بگیرد.

مراسم اهدای جایزه در تاریخ ۳۰ نوامبر و در ریدوهال در شهر اتاوا برگزار خواهد شد و فرماندار کل کانادا، دیوید جانستون جوایز را به برندگان در شاخه های مختلف اهدا خواهد کرد.