شهروند ـ یک لایحه ی قانونی در آمریکا که تنها به اندازه ی یک امضای رئیس جمهوری تا قانونی شدن فاصله دارد، می تواند تاثیرات گسترده ای بر گذرگاه های مرزی بین کانادا و ایالات متحده ی آمریکا داشته باشند.

این لایحه که Custom Preclearance نامیده می شود، مسافران کانادایی به مقصد ایالات متحده را ملزم می کند که قبل از ورود به خاک آمریکا مناسبات گمرکی ایالات متحده  را در خاک کانادا انجام دهند.

اگر این لایحه طی هفته ی آینده توسط باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، امضا شود پیروزی بزرگی در زمینه ی کارایی و امنیت بین دو کشور خواهد بود.

airport-security

Custom Preclearance باعث می شود که مسافران از کانادا در زمان کوتاه تری وارد خاک ایالات متحده ی آمریکا شده و کاهش زمان انتظار در فرودگاه باعث می شود که کانادا مورد استقبال توریست های بین المللی بیشتری قرار بگیرد.

پیش ترخیص Preclearanceبرای بسیاری از کانادایی ها اتفاق تازه ای نیست و بسیاری از کانادایی ها طی سال گذشته در ۸ فرودگاه از این بازرسی عبور کرده اند و گاهی باعث ایجاد صف های انتظار طولانی در فرودگاه هایی نظیر پیرسون شد.

Preclearance  تنها محدود به مرز هوایی نخواهد شد و انتظار می رود که تمام خطوط زمینی نظیر قطار، اتوبوس و ماشین های دیگر به مقصد آمریکا از این بازرسی عبور کنند تا در زمان رسیدن به آمریکا به راحتی وارد خاک ایالات متحده بشوند.