شهروند-  جشن ۱۵۰ سالگی اتحاد کانادا مهمان غول پیکر و ویژه ای دارد که قرار است تا در مکانی در فستیوال Redpath که در کنار دریاچه ی تورنتو برگزار می شود، ساکن شود. این مهمان ویژه چیزی نیست جز یک اردک ۱۳۶۰۰ کیلویی پلاستیکی که قرار است با صرف هزینه ی ۲۰۰,۰۰۰ دلار که ۱۲۰,۰۰۰ دلار آن را دولت استانی تأمین می کند به تورنتو آورده شود و شاهد برگزاری جشن ۱۵۰ سالگی اتحاد کانادا شود.

آوردن این مهمان ویژه به تورنتو که تصمیم آن توسط وزیر توریسم انتاریو اعلام شد مخالفت های زیادی را در میان طرفداران حزب محافظه کار برانگیخته است. بسیاری از آنان معتقدند که این اردک ارتباطی با این جشن ندارد و آوردن آن تنها هزینه ای گزاف را به گردن دولت انتاریو می گذارد و باعث خواهد شد مردمی که برای پرداخت هزینه های ابتدایی زندگی در تلاشند به آن اعتراض کنند.

اما وزیر توریسم انتاریو و بسیاری از طرفداران حزب نیودمکرات معتقدند که این اردک می تواند باعث جذب توریست و شهروندان به این منطقه شود و برای این فستیوال کسب درآمد کند.

این دسته می گویند که فستیوال جایی برای لذت بردن است و قرار است تا از هر وسیله ای استفاده شود که به مردم خوش گذشته و خاطره ی خوبی برای آنها ساخته شود و هزینه ی آوردن این اردک در مقابل درآمدی که برای تورنتو ساخته خواهد شد هیچ است. این اردک ۱۳۶۰۰ کیلوگرم وزن و ۱۹ متر ارتفاع دارد.